Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lånad dator...

Kategori: Allmänt

...i dag igen... Passar på när inte dottern är hemma och behöver sin dator och ber jag då riktigt snällt så får jag låna hennes en stund. Här hos tant raffa är det äckligt hett! Jag kan inte för mitt liv påstå att jag tycker det är skönt med över 30 grader varmt om jag inte befinner mig vid en sjö. Byrackan, han lider utav värmen och det är jobbigt att se honom när han ligger och flåsar. Han är ju gammal och tål väl inte lika mycket som förr, det gäller både värme och kyla. Det är ju bara att gå till oss människor, vi blir ju känsligare med åren. Dottern, hon och hennes sambo har åkt till Gävle för att hämta de små kungligheterna, de har sovit över hos moster i natt. Pratade med lillprinsen i morse och han talade om att de skulle ha picknick i Boulognen (en stor park i Gävle) och att det skulle leka hela dagen. Lilla prinsessan ville också prata och hon var helt tyst och sen sa hon...jag vill prata med morfar...jamen sa jag, han är ju i England...mmmm..sa hon... hejdå! Gissa vem hon gillar mest... Maken, han är kvar i England, vi trodde ju att han skulle komma hem till helgen, men så blev det inte och förhoppningsvis kommer han hem i början på veckan, den som lever får se... Det är lika varmt där han är , fast han är ju vid kusten så där svalkar det väl lite i alla fall, här i Falun, här står luften helt stilla, det rör sig ingenting i den stora aspen jag ser från altanen. Falun, det är ju en stad som ligger som i en "gryta" och när det blir varmt här, ja då jäklar är det varmt! I går var byrackan och jag ute och åkte bil så att vi fick svalka oss lite, det blev en hel del mil faktiskt och det är otroligt vad vackert vi har det här i Sverige, det är en ynnest att få leva och bo här tycker jag. Nu ska jag göra en lätt lunch och efter den kanske vi åker ut en sväng byrackan och jag. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Visst kan man få abstinens utan dator! Och just då när man inte har tillgång till dator så känns behovet extra starkt.



    Nu har det varit väldigt varmt hos oss också, till och med för mig som annars annars mest fryser. Går mellan skugga och dusch. Och är tacksam för att vara ledig så det inte ställs några krav på tankeverksamhet eller annan aktivitet.

    2008-07-27 | 08:06:36
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Ja Falun har väl slagit värmerekordet i landet minst två dagar nu! Här i Ludvika är det snudd på lika varmt...madrassen ligger på balkongen, men jag har inte kunnat sova där pga myggen...

    Ganska desperat är jag, som tur är tar gubben hand om alla hundrastningar utom dem som går till badet, för då hoppar jag också i!

    Ett värmeåskväder är på ingång, det mullrar i bakgrunden, bäst att släcka ner...

    Ska vi ta en fika nån gång när jag har vägarna förbi Falun?

    Kram

    2008-07-27 | 15:30:24
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Garbo säger:

    Tur att du kan låna till dig en dator så man vet hur du har det,det e hopplöst att va utan när man e van att ha en.

    Lika varmt idag som igår pust jag pustar o lider och maken suckar förnöjsamt o njuter...



    Må väl/Kram

    2008-07-27 | 19:11:42
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Vi lider i Trönö! Ingen AC i bilen heller! Försöker hålla djuren inomhus så mycket det bara går!

    Sen måste det ju alltid åska minst en gång om dan också! Haaatar åska!

    2008-07-28 | 10:20:58
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Miss U :(

    2008-08-05 | 09:38:46
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • TT säger:

    Meh, nu börjar det bli lite långt uppehåll här va!?

    2008-08-05 | 13:00:51
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Lena säger:

    Hur GÅR det med datorn????

    Säger som föregående talare - lite långt uppehåll!!!!



    Hälsning Lena

    2008-08-07 | 08:16:58
    Bloggadress: http://momma.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Hejsan på er allihop!

    Datorn min har kommit hem från "doktorn" men nu så är det modemet som krånglar och jag har fått låna dotterns dator en kort sväng....

    Det ska bli felsökning i morgon igen och jag kan lova er att jag är förbaskat trött på allt vad datorer och modem heter!!!

    Men....om det nu blir så, att det bara blir bättre så får man väl ta allt skit som varit.

    Hoppas, att det fixar sig, jag saknar verkligen den dagliga kontakten som man trots allt har haft via bloggen.

    Ha dé!/tant raffa

    2008-08-07 | 19:41:26

Kommentera inlägget här: