Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sitter här....

Kategori: Allmänt

...med en lånad dator.. Har fått tillgång till dotterns dator igen och jag måste erkänna, att det känns skönt! Trodde väl aldrig, att det skulle vara så tomt utan dator, men jag måste även erkänna, att det ÄR roligt med korsord... Här hos tant raffa har det varit väldigt varmt i dag, det har varit omkring 30+ och det är ju inget favoritväder för min del... Byrackan, han har varit väldigt "låg" hela dagen och det beror ju på värmen och att han har varit ganska "instabil" i bakbenen ett par dagar mycket beroende på hans skada i ryggen och att han är gammal...mattes lilla plutt... Det är ju ändå en väldigt tjusig gammal gentleman, nyduschad och fräsch som han är. Han tycker nog att det är tråkigt att bara matte är hemma med honom, förhoppningsvis så kommer husse hem till helgen och då har han varit borta i tre veckor, det tycker byrackan är alldeles för lång tid och det tycker jag också... Som vanligt när husse/make kommer hem så finns det en massa som ska göras, det är väl lika bra att man skriver en "lista" och sedan bara prickar av... Tänk, vad kul att komma hem efter flera veckor och få en lista upptryckt i ansiktet, undrar om det finns risk för skilsmässa då... Nejdå, jag ska inte skriva nå´n lista, det som ska göras, det blir nog gjort ändå och det är ingenting som är akut. Nu ska jag förbereda grillen för dottern med familj (hon som äger datorn) ska komma hit och grilla, det ska bli roligt med lite sällskap vid matbordet, vanligtvis så sitter jag ensam med en byracka bredvid mig som hela tiden hoppas att det på nå´t besynnerligt vis ska hamna mat på golvet... Hoppas att alla har det bra i sommarvärmen.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • jenna säger:

    Gå gärna in på min blogg och svara på Dagens fråga till er läsare. Dagens tema är: Frihet.

    Puss och Kram!/ Stockholmsjenna

    2008-07-24 | 16:28:57
    Bloggadress: http://stockholmsjenna.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Får lov att gratulera i efterskott!

    Håller med dig, alldeles för varmt!

    2008-07-24 | 17:03:19
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    åå så datorn pallade inte högtrycket ;)

    Hoppas snart du får den tillbaka,nu e jag hemma igen efter 10 dar i Finland,toppenväder här med!



    /Kram

    2008-07-25 | 08:44:20
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • TT säger:

    Skönt att du kan lämna några livstecken då och då!

    Men jag tycker också det är skönt när man kommer till stugan utan en tillstymmelse till dator, fast jag kan ju surfa i mobilen men det skulle inte falla mej in.

    Hoppas inte värmen stiger ännu mer för er skull. Jag gillar den, men det behöver inte överdrivas...

    2008-07-25 | 22:10:09
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Ragnvi, Garbo och TT:

    Det är okristligt varmt här hos mig, som vanligt varmast i landet och ni vet ju hur mycket jag gillar det...

    Hoppas att ni alla har det bra i värmen.

    Ha dé!

    2008-07-26 | 13:04:04

Kommentera inlägget här: