Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

I kväll satt jag...

Kategori: Allmänt

...här i min ensamhet och tittade på gamla kort och är det någonting som kan få en sentimental så är det väl det... Jag blev också jävligt förbannad, för jag såg kort på en människa som var min allra bästa vän och förtrogna, vi umgicks jämt. ..Ända till den dag då hon utav en granne "hade fått höra" både det ena och det andra... Denna granne, hon var en bitter "hemmafru", "bondmora" och alkoholiserad, så tillvida att hon hade fyllt upp flera kaffemuggar i skåpet med sprit, lagom att blanda i kaffe till en "kask" och hon bytte mugg ofta, det kan jag lova. Alltså denna granne hade sagt till min "vän" att jag hade pratat skit om henne och när min "vän" ringde mitt i natten och väckte mig och frågade om jag sagt allt detta och jag svarade nej, det har jag inte, ja då trodde hon inte på mig.. Jag sa till henne, att vad sjutton ska jag göra för att du ska tro på mig? Du har ju redan valt att tro på henne och jag kan ju inte bevisa motsatsen.. Kontentan av det hela blev att jag har bara träffat min "vän" ett par gånger på snart femton år och jag har varit jätteledsen över vår förlorade vänskap, för jag saknade henne oerhört i många år. Men, om hon skulle komma nu och vilja ha kontakt igen så skulle jag tala om för henne vilket svek jag kände det var från hennes sida den där gången för så många år sedan och jag kan nog aldrig förlåta henne och jag har ingen som helst lust att återuppta någonting. Löjligt kanske, att känna så här, så långt efteråt, men jag blev så förbannad, mycket på grund utav att hon har kostat mig min energi så länge...alltså det att jag mådde dåligt och var ledsen för att hon inte trodde på mig utan trodde på en jäkla alkis... Nu har denna människa tagit kontakt med mina döttrar på facebook och jag känner.... Ja, ja de är ju vuxna och avgör själva vilka de vill ha kontakt med och hon kanske har lite (dåligt) samvete i alla fall.. Jag tittade faktiskt på kort som gjorde mig glad också och jag måste säga, fotoalbum...det är häftigt, man upptäcker nya saker på korten för varje gång. Nu ska jag och byrackan ta en promenad, det är ganska så mycket mygg ute så jag vet inte hur långt det blir, får byrackan bestämma så blir det inte så långt. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Jag tycker du gör rätt som tänker så.

    Jag hade också en nära vän, men en dag insåg jag att alla dom hon snackar skit om MED mej snackar hon skit OM mej med!

    2008-06-27 | 22:34:53
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Tack TT att du delar min uppfattning och du...det är så vanligt att det är som du skriver och sådana människor, de är bara energitjuvar och dessa behöver vi inte i våra liv...eller??

    Ha dé!

    2008-06-27 | 22:55:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Nehepp, livet är för kort för det!

    Hoppas helgen varit bra!

    2008-06-29 | 23:34:53
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Lustigt, vi har just idag haft anledning att älta en gammal vänskap som försvann över en dag pga att han trodde på skitprat och bar sig illa åt i kölvattnet på det. Det finns ingen väg tillbaka i det här fallet och en väldigt nära vänskap tog abrupt slut. Visst blir man bitter och lessen. Det gör inte hälften så ont när en ovän gör något sånt dåligt.

    2008-06-30 | 00:22:22
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Trist! när det blir så och jag får själv flaschar till min sk mor som jag inte haft umgänge med på 10 års tid och försöka återuppta den om hon nu skulle be mig om ursäkt och ändra på sig tror jag inte funkar eller jag VET att det inte gör det,förtroendet är brutet för all framtid efter vad hon ställt till med.



    Tiden är avgörande i såna här fall,för lång tid e lika med försent,dvs tåget har redan gått...



    /Kram

    2008-06-30 | 10:14:37
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Tyvärr var det nog bara du som var en vän....hon var ingen vän! Ungefär samma sak hände mig för cirka 20 år sedan...saknade henne enormt i början, idag kan vi prata igen om än sporadiskt, men vi umgås inte längre.

    2008-06-30 | 17:18:08
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: