Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Är det bara jag...

Kategori: Allmänt

...som blir skitgrinig när det snöar?
Även fast det är normalt att det snöar i mitten på mars så blir jag sååå sur...
Inte nog med det...det ska bli kallt också!
Jag är ju medveten om att det är ju normalt att det snöar i mars och att det kan vara skitkallt, men...va sjutton, det har ju varit barmark nästan hela vintern, det har kommit snö, men den har ju i princip töat bort innan den lagt sig.
Hur kul är det då på en skala när det kommer över en decimeter snö på mindre än två timmar och snön kommer att ligga kvar!
Inte ens lillprinsen och prinsessan tyckte att det var speciellt roligt...
Påsken är ju tidig i år och det hör ju mer till regeln än undantag att det är snö och kallt då, så det är ju normalt, men vem sjutton vill att det ska vara "normalt"? Nej, nu vill jag att det ska bli vår!
Jag vet, att byrackan håller med mig...
Byrackan ja...han har fått svårt att "hålla tätt", det kan ju bero på hans ålder, han glömmer ofta av att han nyss varit ute och jag säger då bara det, att vilken tur att vi bor som vi gör, jag kan ju bara öppna altandörren och så kan han göra sina behov i trädgården.
Märkte nu i kväll, när jag var barnvakt åt de små kungligheterna, att det är genast mer komplicerat att ha en gammal hund om man bor i ett höghus och om man som dottern bor högst upp, det ska väntas på hissen och under tiden så...
Ja, det är bara att torka, han kan ju inte rå för att han inte kan hålla sig, det är synd om honom för han "skäms som en hund".
Nu i kväll så hade han varit ute bara två timmar innan så det är ett tecken på att han blivit gammal, mattes lilla byracka.
Nu ska vi ta och gå till sängs byrackan och jag så vi säger väl..god natt!
Ha dé!/ tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Lilla byrackan då/Pöss på nosen

    Håller med blir skitsur på snön och sen måste jag klä mina små och det blir kallt vått...

    2008-03-19 | 08:56:16
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja, det är synd om byrackan, men han kan hålla sig hela natten (om han får ligga under täcket hos mig).
    Visst är man väl konstig som blir sur över vädret, man vet ju att det egentligen inte är vår ännu...
    Ha dé!

    2008-03-19 | 09:14:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    Glad Påskhelg på dig/Kram

    2008-03-20 | 14:07:23
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Paula säger:

    Isande vindar och snöfall har det bjudits på här idag. Absolut läge för både mössa o långkalsonger, men dom har jag redan gömt undan...
    Nog är det som du säger, man vill ta hänsyn till våra djurvänner, och även tänka p¨å deras bästa, både när dom är yngre och när dom blir gamla.
    Om vi nu flyttar så blir det ju en våning upp, hade jag haft rottisen kvar hade jag nog inte valt den lösningen. En tung och gammal hund som ska kravla sig upp o ner flera gånger om dagen...men de jyckar vi nu har är både unga o mindre. På köpet får dom en jättefin tomt att springa på och inte minst, stor balkong utanför köket där dom kan sitta o spana in omgivningarna.
    Ha en fortsatt trevlig påskhelg, trots vädrets makter som vi inte rår över..

    2008-03-21 | 15:12:50
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: