Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jaha då är det...

Kategori: Allmänt

...fredag igen, det är inte annat än måndag och fredag tycks det..
I helgen som kommer har jag inte tänkt göra nå´t särskilt, är ensam hemma med byrackan, maken är ju i England och jobbar.
Det var meningen att jag skulle hämta honom i Västerås nu i kväll, men som vanligt så blev det mer jobb än beräknat.
Man kan ju inte säga, att tillvaron är slentrian i alla fall...
Jag ska titta på let´s dance och bara slappa i kväll, kanske ta ett glas rött till maten, vi får se hur det blir.
Tänk, nästa vecka är det påsk, det är ju tidig påsk i år, barnen har ju nästan nyss haft sportlov och nu blir det påsklov, de måste ju tycka, att det är bra att gå i skolan..
Jag har faktiskt varit ut och plockat påskris, det lät stort, jag behöver i princip bara gå ut genom dörren så har jag tillgång till björkris så det var inte ansträngande precis.
Tycker, att påsken är en högtid som liksom bara kommer och går...eftersom jag inte är en sån som springer benen av mig i kyrkan, så har inte påsken den innebörden för mig som den säkert har för många andra.
För mig innebär den att vi träffas och äter gott tillsammans och att de flesta har flera sammanhängande dagar ledigt.
Yngsta dottern kommer hem och bara det är ju skönt, att få rå om henne ett tag och skämma bort henne med mammas mat.
Lillprinsen och prinsessan, de längtar till påsken då moster ska komma, jag tror att de struntar i allt vad påskägg heter bara hon är här.
Vi får väl hoppas, att det blir skapligt väder så att alla kan ta till vara på ledigheten på bästa sätt.
Nu ska jag och byrackan ta en liten promenad, det är grått ute men uppehåll så det är väl lika bra att passa på.
Hoppas att alla får en trevlig helg.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Vi ringde sonen i dag och lyssnade om han o fästmön ev. kunde komma upp till oss en sväng i påsk. Väntar på besked, sonen jobbar på restaurang så det är inte självklart med ledighet under helger, snarare tvärtom..
    Trist att du inte fått hem gubben än, men den som väntar på nåt gott...ni ska väl få tid tillsammans i påskhelgen i alla fall?
    Solen visade sig en liten gnutta idag, lagom när vi tog vår hundpromenad. Vi har nog aldrig mött så många andra hundar på byn, så alla hade säkert samma tanke, ut medan tid är!
    Ha en skön helg, ikväll får vi väl se hur det går i melodiernas värld

    2008-03-15 | 13:46:11
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Ja du Paula, senaste "budet" på när maken kommer hem är på torsdag och är det så, ja då är han hemma över påsken.
    Det ska bli intressant att se, vem det är som vinner i kväll.
    Ha dé!

    2008-03-15 | 19:07:15
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: