Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

På söndag...

Kategori: Allmänt

...visar tv 2 Dokument inifrån, det kommer att handla om bränder i Falun -76 och om de då unga människorna som blev straffade för det.
Nu är det så, att en utav de som fick hårdast straff var vår granne..
Han var 15-16 år då detta hände honom och som kan vara en utav Sveriges största rättsskandaler!
För det var så, att de erkände något som de inte gjort, polisen fick dem att erkänna och om man tittar på programmet så förstår man, att det inte är så ovanligt att just så sker.
Fruktansvärt!
Det är alltså på söndag som jag rekommenderar alla att titta på tv 2 klockan 20.00..
Den här mannen, ja, han är en medelålders man i dag, han är en utav de finaste personerna som finns, han är så hjälpsam och så snäll att det finns inte många som är som han.
Jag är så glad och tacksam att jag bor granne med honom och hans sambo.
Det är de som har den där schäfertiken som byrackan faktiskt gillar och han gillar henne skarpt...
Förresten så träffade jag en liten whippetvalp i dag, han var 4 månader och var tecknad nästan precis som byrackan.
Gissa om jag smalt...det finns ju inget sötare än små valpar och för mig som är "whippetfreak" så...
Vi har bestämt att vi inte ska ha fler djur, men när man träffar en sån charmknutte så kan det vara svårt...
Annars så är allt som vanligt, maken/husse kommer hem från England i morgon kväll och blir väl hemma ett par veckor antar jag.
Nu ska jag ta en dust med disken och sedan ska byrackan och jag ta en liten promenad så han blir rastad till kvällen.
Ha dé/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Ja det händer visst lite då & då dessa skandaler nu senast i vetlanda man kan ju bli arg så det ryker ur örona!!!

    Hoppas solen skiner på er i helgen och ha nu en fin helg med hussen/Kram :)

    2008-03-28 | 08:54:30
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja, det som händer i Vetlanda, det är ju inte riktigt klokt!
    Man får ju hoppas, att flickstackaren på nå´t vis kan förstå hur rättssystemet fungerar i Sverige....
    Jag kan då inte det i alla fall..
    Ja, vi ska ha det lugnt och skönt i helgen, solsken eller inte....
    Ha dé!/Kram

    2008-03-28 | 11:27:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.s

Kommentera inlägget här: