Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Byrackan...

Kategori: Allmänt

...han måste vara senil...
Jag har varit ute i trädgården nu på förmiddagen och laserat möbler bla. och under den tiden så har byrackan kommit ut till mig fyra gånger och gjort exakt samma sak!
Han kommer ner för trappan och går emot mig, stannar på vägen och lyfter på benet och pinkar mot äppelträdet.
Går en lov runt mig och hamnar vid ett annat äppelträd, där lyfter han inte på nå´t ben utan liksom "drar ut" kroppen och så kissar han... sedan gick han in igen,detta har han gjort fyra gånger, precis likadant!
Är inte det en form utav senilitet, ja då vete sjutton...
Här hos tant raffa är det skönt väder i dag, det är inte strålande sol, men det är uppehåll och ca.15 grader varmt.
I kväll ska jag, dottern och de små kungligheterna på cirkus!
Det blir första gången för lilla prinsessan, ska bli intressant och se hennes reaktion, hon har varit livrädd för clowner och jultomten och åtminstone clowner brukar ju finnas på cirkus.
Lillprinsen, han har varit på cirkus förut så han vet ju hur det går till liksom...
Jag tittar ut genom altanfönstret och ser hur otroligt fort det gått med grönskan, det är fullt med hängen i vinbärsbuskarna, kanske blir det lite vinbär i år, förra året blev det ingenting, körsbärsträdet slår snart ut i full blom...
Björkarna, de är så där skirt gröna och jag tycker att det är så vackert, jag blir glad bara jag ser på dem.
Liljekonvaljerna har fått knopp, det står inte på förrän de blommar...
Tänk, jag kan inte förstå, hur folk vill åka utomlands på våren/sommaren när det är så vackert här i Sverige, det finns ingenting som kan slå det här som vi har tycker jag.
Men, jag är ju så tråkig, jag vill ju egentligen inte åka någonstans...och är det så att jag vill åka bort,ja då vill jag helst åka "uppöver" för där är det så otroligt fint.
Jag älskar naturen och folket "uppöver", deras mentalitet och gästvänlighet.
Tittade just på klockan och såg att den var över två...nu ska jag ta med mig byrackan ut på en promenad, hoppas att han kommer ihåg att vi varit ute när vi kommit hem igen..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Precis så har det varit för oss också, vi har alltid åkt uppåt landet...
    Men nu började jag nästan skämmas över att inte besökt vare sig Skåne eller västkusten..
    Efter några dagar på den sistnämnda kan jag säga att det var jättefint....men trångt!
    Hoppas du får en alldeles underbar pingsthelg i grönskan!

    2008-05-09 | 10:30:55
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Hoppas att du och sambon får en trevlig pingsthelg.
    Maken är i England så här firar vi pingst själva byrackan och jag.
    Ha dé!

    2008-05-09 | 13:59:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: