Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Solen skiner...

Kategori: Allmänt

...och det är faktiskt riktigt behagligt ute.
Jag ska ställa ut mina blommor som jag har drivit upp och inte har haft ute någonting ännu.
Det har ju snöat, regnat och haglat så inte sjutton har jag velat ta ut mina stackars skyddslingar i det skitvädret...
Men, som sagt var i dag ska de få vara ute heeela dagen..
Byrackan han ligger och solar sig på altangolvet, är det nå´t han gillar så är det att sola, men inte att vara ute och gå i solen, då flämtar han och tungan hänger som en slips på honom.
Har faktiskt tänkt att vi skulle ta en längre promenad nu på förmiddagen, men det återstår ju att se, om han vill.....
Det märks så väl på honom att han blivit gammal, är inte de små kungligheterna här så sover han mestadelen utav dagen, men är de här så måste han ju vara med och kolla så att han inte missar nå´t gott att äta.
Lilla prinsessan, hon ska ju alltid ha dubbelt utav allting för en bit ska byrackan ha och det vet han minsann...
(Att han sover så mycket kanske beror på att jag är så jäkla tråkig, han kanske tycker det är lika bra att sova så han slipper umgås med mig, vem vet?)
De små kungligheterna ska vara med mormor och byrackan efter dagis i dag för modern jobbar kväll och jag har inte en aning om vad vi ska ha för mat till middag.
Stuvade makaroner blir det inte, det hade vi sist och jag är ganska så trött på det, det är ju gott, men....
Förresten, lillprinsen önskar sig en transformers och morfar fick i uppgift att kolla efter en så´n i England (Dover), men där är det sån´t sug efter transformers att det är helt slut, man måste beställa om man ska få tag i nå´n så mormor var till barnens hus i går och köpte en.(Där fanns det i alla fall.)
Lilla prinsessan hon ska få en docka med massor av tillbehör, då har hon att göra ett bra tag..
Morfar han brukar alltid köpa med lite godis till kungligheterna, men jag tycker att det kan vara roligt att få nå´t annat tex. en leksak.
Nu vet jag inte, om vi ska köra en "vit lögn" och säga att morfar köpt sakerna i England eller....
Ja, vi får väl se..
Nej, nu rör byrackan på sig, ska kanske försöka få med honom på en promenad då...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • QUEENIEQUEENIE säger:

    rösta på mig, queeniequeenie här: http://www.theguide.nu/gutegirlonsdag.htm och jag länkar till din blogg i 7 dagar? skriv bara till mig när du har röstat.

    2008-05-21 | 10:52:37
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/queenie
  • Paula säger:

    Hej på dig! Har läst att du o byrackan myser o läser..ja, du läser i alla fall, om du läser högt för byrackan vet jag ju inte..
    Vi har lite lagom väder just nu, även om det inte är möjligt att sitta ute o sola direkt. Det gör jag ju i alla fall inte, så det räcker om solen visar sig lite då o då.
    Jag skaffade ju fiskekarta på turistbyrån för ett tag sedan, men nu har jag också köpt Gröna kartan (terrängkarta) via nätet över kommunen jag bor i. Där finns varenda kostig utmärkt, så här ska letas ställen minsann!
    Ha det nu så gott, blir du ensam länge denna gången?
    Kram

    2008-05-21 | 18:52:36
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Annaa M säger:

    Jag får en känsla av att det är så hemma hos också, både barnen och katterna sover mycket när jag är hemma för jag är så tråkig!

    Vita lögner är tillåtna så länge alla blir glada av dem!

    2008-05-21 | 19:17:13
    Bloggadress: http://www.annaamattsson.blogg.se
  • Åsa säger:

    Paula:
    Att läsa högt för byrackan, det lönar sig inte för han hör inte ett dugg...
    Maken kommer faktiskt hem i kväll, blir hemma över helgen, åker tillbaka till England på måndag igen.
    Ha dé!/Kram

    Annaa:
    Ja, inte är man ett "glädjepiller" här hemma precis, det är nog därför byrackan är så trött..
    Vi har kommit överens om att det blir en vit lögn..
    Ha dé!

    2008-05-22 | 09:14:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: