Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sprutlackerare...

Kategori: Allmänt

....skrev jag om i en blogg som bara schvisch...försvann!
Det var byrackan jag menade, han hade kunnat jobbat som det i helgen, visserligen från de bakre regionerna....
Han har varit dålig sedan lördag kväll och det började med kräkningar som övergick i diareér (så intressant), men jag kan lova, att det varit jobbigt, inte bara för honom utan tant raffa har inte sovit mycket om man så säger..
Som tur är så har det varit varmt ute så jag har haft altandörren på vid gavel så att byrackan kunnat gå in och ut som han velat.
Eftersom vi har sovrummet på övervåningen och byrackan inte får gå i trappen själv utan blir buren upp och ner så har vi sovit på soffan på nedervåningen byrackan och jag.
Inte sjutton kunde jag ligga på övervåningen och veta att byrackan saknade mig, han hör ju inte ett skvatt längre så han vill ju ha mig i blickfånget hela tiden.
Förut så hörde han ju var i huset jag fanns men nu så måste han se mig i stället och det kan jag förstå..
Vad gör man inte för en älskad byracka...
Vi var i alla fall till Gävle i går och hälsade på dotter/lillmatte och vi gick aldrig ut på nå´n restaurang och åt utan vi hade picknick i stället så att byrackan kunde vara med oss hela tiden.
Det var ju ett sån´t ljuvligt väder i går, det är inte fy skam i dag heller, det är strålande sol fast avsevärt svalare och inte mig emot som svettas som en"gnu"..
Vi har varit ute på en promenad byrackan och jag och jag kan konstatera, att han blivit lite bättre i magen, han har fått lite kokt fisk och ris och det blir väl så´n diet ett par dagar framöver.
Tänk, nu har några knoppar på ett utav äppelträden slagit ut och jag blir så glad, det finns ingenting som slår äppelblom tycker jag, det är såå vackert.
Körsbärsträdet, det blommar för fullt och blir det lika mycket bär som blom, ja då blir det massor, jag lovar.
Nej, nu har senaste maskinen med tvätt blivit klar, det är lika bra att hänga ut den på en gång..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Prövar igen för att se om mina ord fastnar i din blogg...det var visst problem förut.
    Stackars byrackan, men vilken tur att det vänt och blivit bättre. Nog blir man bekymrad när något är galet, och att hon inte hör dig måste ju vara lite jobbigt.
    Hoppas ni får fina dagar denna vecka, och att du får lite hänryckning du också!

    2008-05-12 | 19:25:05
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Ja, byrackan har piggnat på sig, jag har blivit utskälld efter noter flera gånger i kväll.
    Ha dé!

    2008-05-12 | 22:00:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    Stackars lilla byrackan,hoppas dieten funkar så han åter kan få krypa upp i varma goa sängen/Kram

    2008-05-14 | 09:12:08
  • Åsa säger:

    Ja, nu ligger han med matte i sängen igen, han är nog helt återställd nu eftersom han skäller ut mig med jämna mellanrum...
    Ha dé!/Kram

    2008-05-14 | 09:50:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: