Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Syskonkärlek...

Kategori: Allmänt

...kanske man kan kalla det...
Frågade mormors lillprins i går kväll när vi satt vid kvällsmaten, han, prinsessan och jag om han slog henne lika mycket när de var på dagis..
Nej, sa han för där pratar hon inte så mycket och då tycker jag att hon är så söt och då mormor, då känns det i mitt hjärta att jag inte vill slå henne...!?
Kontentan av det hela...om lilla prinsessan håller tyst när de är hemma, ja då slipper hon stryk!
Är det det som kallas för syskonkärlek??
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Syskonkärlek kan ju ta sig nästan vilka uttryck som helst och lillprinsen har sitt eget han!

    Mår byrackan bättre? Mitt go´hjärta har också varit dålig i helgen, man hörde på långt avstånd vad hon gjorde! Stackarna, jag blev helt handlingsförlamad...tur jag inte har barnbarn än!

    2008-05-14 | 20:11:10
    Bloggadress: http://Rankans.blogg.se
  • Åsa säger:

    Jodå, byrackan har hämtat sig, nu skäller han ut mig med jämna mellanrum igen så allt är som vanligt.
    Ha dé!

    2008-05-14 | 22:41:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Annaa M säger:

    När jag upprepade gånger under åren påpekat det olämpliga i att slå sina småsyskon har Äldsta från det hon lärde sig prata sagt; "De förtjänar det!" Som sagt, syskonkärlek.

    2008-05-14 | 23:34:47
    Bloggadress: http://www.annaamattsson.blogg.se
  • Garbo säger:

    Hahaha hur sött som helst ju ;)Fast inte lika roligt att få stryk ju :/

    Tänk om man skrivit ner alla kommentarer under årens lopp,han har ju klämt ur sig en del skoj sonen som nu e 16 år och bra mycket längre än sin mor :)

    /Kram

    2008-05-15 | 08:03:58
  • Åsa säger:

    Annaa:
    Ja, visst kan man som storasyskon tycka att de yngre förtjänar stryk ibland, men man måste ju påpeka att det inte är rätt..
    Alltså, man tjatar om det heeela tiden..
    Ha dé!

    Garbo:
    Ja, jag har faktiskt en lista med en del roliga uttryck, men den uppgraderas inte så ofta som den borde, kanske lite slött utav mig..
    Ha dé!/Kram

    2008-05-15 | 10:44:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: