Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Syttende maj...

Kategori: Allmänt

..är det ju i dag och jag hoppas att de har bättre väder i Norge än vad vi har i dag.
Överallt runtomkring där tant raffa bor så anordnas det loppmarknader i olika villaområden.
Byrackan och jag åkte iväg en sväng för att se, om det var nå´t att ha och jag blir så förvånad...
Inte förvånad över allt skräp som säljs, utan att vuxet folk inte tittar på termometern och kollar av vilket väder det är, utan bara tittar i almanackan vad det är för datum.
Ja, det är den 17 maj och "normalt" så brukar det ju vara varmare än det är i dag, här hos mig är det +2 grader och snöblandat regn vilket fick mig att ta fram mina vinterkläder igen.
Hade även handskar på mig för det var allt annat än varmt.
Men..jag såg bar ett par till som var varmt klädda, de andra hade vår/sommarkläder på sig..inte undra på att de var blåa om läpparna och skakade som asplöv...
Det roligaste jag såg, det var en matte med sin hund, en pudel som hade vintertäcke på sig och matte hon var klädd i capribyxor och sommarjacka, hon hade även sommarskor på sig..
Huvudsaken var väl att inte hunden skulle frysa..
Tittar just ut genom fönstret och ser hur det har börjat snöa!
Inte roligt, men jag har varit och hyrt ett par filmer som jag och byrackan ska lägga oss i soffan och titta på, det ska bli riktigt mysigt.
Ska även göra en eld i kakelugnen så vi slipper frysa.
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Hej på dig! Precis samma skitväder här! Du har kakelugn o jag kamin, tack o lov!!
    Igår åkte täckjackan fram igen...varken hund eller katt vill gå ut!
    Hoppas du kom fram på telefon till din man igår!!
    Och, dom där matgästerna från Gävle - dom kommer INTE! Grrr...fnurra på tråden IGEN! Men man ska inte lägga sig i...
    Ha en trevlig helg!

    2008-05-17 | 16:30:51
    Bloggadress: http://Rankans.blogg.se
  • Åsa säger:

    Maken ringde från den "fasta telefonen" på hotellet och då gick det bra, han kom inte heller fram på mobilen.
    Tråkigt när det "fnurrar", men som du skrev, man kan ju inte lägga sig i..
    Ha dé!

    2008-05-17 | 16:41:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Anonym säger:

    Ruggväder hela dagen,här blir det oxå soffa och film och imorgon nåt musei besök av nåt slag eller nåt annat skoj man kan göra utan att blöta ner sig.

    /Kram

    2008-05-17 | 19:31:50
  • Ragnvi säger:

    God måndagmorgon på dig!
    Go vet jag väl inte om jag skulle kalla mig...men man gör vad man kan för att underhålla bloggvärlden!

    2008-05-19 | 06:42:05
    Bloggadress: http://Rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här: