Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Blåser som sjutton...

Kategori: Allmänt

...gör det ute och det kommer nå´n form av nederbörd, eftersom det är ett par minusgrader så lär det väl komma som snö. Jag har inte gjort någonting i dag annat än försökt kurera mig, men det går inget vidare... Tog faktiskt tempen och den visade att jag hade 38.4 i temp och eftersom jag alltid varit "lågtempad"..dvs. jag har en normaltemp som är väldigt låg så då mår jag väl som jag förtjänar antar jag. Jag blir så sur! Det var meningen att jag skulle på fest i morgon kväll, men det blir ju inte så... Det hör ju inte till vanligheterna att man får gå på fest och när det för en gångs skull är så, ja då blir man sjuk! Det är ju typiskt! Nu ska jag värma en mugg med glögg och dränka mina sorger...bara så ni vet... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Läser Ditt inlägg om Thomas Qvick här nedan. Det måste vara lite ruggigt att ha träffat honom i verkliga livet. Hur man vrider och vänder på honom och hans eventuella brott så handlar det nog om en person som bör vara inlåst resten av livet. Men tyvärr så kan det mycket väl bli så att han får ett jätteskadestånd. Tydligen skriver Leif GW och någon mer på en bok om honom och hans oskuld.

    2008-11-22 | 06:09:38
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Undrar hur din natt blev...kanske fick glöggen förkylningen att bli lite bättre?!

    Du, vi är ju inte mer än vanliga dödliga eller hur? Klart vi gnäller över stort som smått! Sånt är livet!

    Kramen!

    2008-11-22 | 07:42:45
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • skogsfrun på dal säger:

    Hur är det idag, du kanske har piggnat till och kan gå på festen? Önskar dig en trevlig kväll hur som helst:)

    2008-11-22 | 09:09:35
    Bloggadress: http://barasaras.bloggagratis.se
  • åsa säger:

    Inga:

    Han hade/har en så otäck blick och när han pratade så var det så "sliskigt"...om du förstår vad jag menar..

    Väldigt verbal, (det är de ju de flesta psykopater) och allmänt "otäck" tyckte jag./Ha dé!



    Ragnvi:

    Jag har väl varit med om bättre nätter om man så säger...

    Att "gnälla", det kan vara riktigt skönt faktiskt.

    Inte sjutton hjälpte glöggen och inte kände jag någon smak heller..

    Ha dé!/Kram



    Skogsfrun:

    Någon fest blir det inte för mig i kväll, mår som ett "utskitet päron" och har feber så det är lika bra att vara hemma och titta på Stjärnor på is i stället../Ha dé!

    2008-11-22 | 09:40:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Nämen fy va trist! Tycker riktigt synd om dig din sjukling! Hoppas du kryar på dig snabbt, Echinagard är toppen!

    När man är sjuk måste man få sympati, kärlek och omvårdnad. Så är det bara...

    Nä nu ska kycklingen ur ugnen, magen kurrar för fullt

    Krya-på-dig-kram från pörtet

    2008-11-22 | 16:29:20
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • lilldotra säger:

    mor kära lilla moooooor!

    meeeeeeeen! är du så fuuuuuk?!?!? inge bra, inge bra alls ju!!! din lilla lilla stackare.... tycker uppriktigt synd om dig! blåser friska vindar från oslot till du och hoppas de landar mjukt kring dig!

    älskar dig, tycker om dig också!

    pusspusspusspusspusspuss!!!

    //L

    2008-11-23 | 03:23:55
  • åsa säger:

    Paula:

    Jag har kört med en massa olika hälsokostpreparat, men inte sjutton hjälpte det, det var väl meningen att jag skulle ha det här, känner mig faktiskt bättre i dag (söndag).

    Ha dé!/Kram



    Lilldotra:

    Tror, att de friska vindarna från Oslo har kommit hit för som sagt var, jag känner mig bättre.

    Ha dé!/Kram

    2008-11-23 | 09:34:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: