Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

I kväll....

Kategori: Allmänt

...åkte han ut från Idol min kusins son... Robin Eriksson, han är min kusins son och jag har aldrig träffat honom och inte hans mor heller... Hans mor, hon heter samma som jag...alltså Åsa...konstigt va! Men, det är så här...min moster som jag älskar väldigt mycket, hon har alltid betytt väldigt mycket för mig och vi är nog väldigt lika till sättet, hon hade det väldigt svårt för många år sedan.. Hon var gift, med en man som var "periodare" och som när han inte hade sina "perioder" var han den man som hon älskade över allt annat, hon hade tre barn med honom och blev gravid igen med sin fjärde...just då så var det värre än vanligt och hon var tvungen att adoptera bort sitt fjärde barn och hon har talat om för mig för över trettio år sedan hur hon ångrade sig och hur hon varje dag tänkte på den dotter som hon mist. För ca. fem år sedan så kontaktade den här dottern min moster och min moster hon blev så glad och lycklig att hon äntligen fick kontakt med sin förlorade dotter, den dotter som hon tänkt på varenda dag sedan hon skiljts från henne. Pratade med min moster nu i veckan och hon sa att...jag har ett barnbarn som är med i Idol, du kanske har sett honom...Robin Eriksson heter han och nu i kväll så såg jag ju att han är ju en Boström! Ja, han är ju en typisk Boström, alltså på min morfars sida och det är ju på den sidan de är musikaliska...min "morfild", han spelade ju trummor i ett "band" som hette Nybo Kapellet...Det ni! (30-talet) Nu tyckte ju jag förstås att Johan Palm var värdelös i kvällens Idol, men han har ju alla "fjortisar" som röstar på honom så... Skulle inte förvåna mig om det blir han som vinner hela skiten. Nej, nu ska jag gå till sängs.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Bea säger:

    Hej! har du haft en bra fredag?

    2008-11-15 | 00:01:20
    Bloggadress: http://beatricebrorsson.blogg.se/
  • Edvin säger:

    Hej tant R! Min mamma tycker också att Johan bör åka och ifall han vinner p g a fjortisarna kommer hon att bli arg (arhhh! låter hon då). Hon gillade din kusinson men hon vill nog att Anna ska vinna!

    2008-11-15 | 00:19:22
    Bloggadress: http://edvinbebis.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Jag har ju inte sett TV på de senaste 8 åren. Men nu har jag fått för mig att se IDOL på fredagarna. Varför då.. Jo vi har en kille några mil från oss, Kevin Borg från Arvidsjaur, jätteduktig.

    Men ikväll blev jag faktiskt riktigt besviken.. Robin Eriksson gjorde ju så bra ifrån sig och så blev han utröstad. Har inte fattat det än, trodde att det var Johan Palms tur. Men han har ju turen och alla unga tjejer/gamla tanter på sin sida.

    Vad att göra.. Här gäller inte att gilla läget:(

    Men jag tror att vi har bara hört början av Robin Eriksson:))

    Ha det gott bästa Du. Massa kramar från mig.

    2008-11-15 | 00:59:05
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Bea:

    ja, det har väl varit en hyfsad dag/Ha dé!



    Edvin:

    Ja, Johan Palm kan ju inte vinna på sin röst precis och jag tycker också att Anna är jättebra och håller på henne eller Kevin som vinnare./Ha dé!



    Solskuggan:

    Kevin Borg, han har ju allt...utstrålningen och rösten och så rör han sig bra på scen också...ja...han bor ju i Arvidsjaur, bara det är ju massor med pluspoäng!

    Jag tror inte heller att vi hört det sista av Robin, han är väldigt duktig tycker jag och jag hoppas ju att det kommer att gå bra för honom.

    Ha dé!/Kramar

    2008-11-15 | 10:11:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Ja usch ja Johan Palm,e så trött på att alla "låssas" som han kan sjunga,det låter skit rent ut sagt när han gapar och raspar,Punk javisst men knappast Idol,han suger som ungarna skulle ha sagt!

    Nä förresten han suger Fett!



    Trist att Robin åkte,han va min Idolkille och nu får vi hoppas att Kevin el Alice tar hela rasket.



    Ha en fin fortsättning på helgen,själv lider jag av huvudvärken from hell :(

    2008-11-15 | 12:13:45
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Ja, att Johan Palm fortfarande är kvar, det beror bara på alla "fjortisar" för sjunga, det kan han då inte!

    Till Kevin sa juryn att.."en idol måste kunna sjunga allting"...men till Johan sa de.."det här var ju inte din genre"...alltså...hur sjutton ska de ha det egentligen?

    Ha dé!/Kram

    2008-11-15 | 12:18:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • micke säger:

    Ja det är otroligt vilken stor släkt man har! och man känner bara en handfull.



    Ha det gött moster Åsa / favvosysterbarnet

    2008-11-15 | 14:59:15
  • åsa säger:

    Micke:

    Va roligt att du lämnat en kommentar, det är då första gången!

    Ha dé!/Kram

    2008-11-15 | 17:13:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Tjenixen! Men se där! Kändisar i släkten! Vilken sorglig historia egentligen, men med ett bra slut ändå! Fy för att tvingas välja bort sitt barn...



    Jag följer inte Idol i år men brukar kolla lite sporadiskt...har koll på vem som åker ut o så och det säger jag; fan vad synd att Robin åkte ut! Honom höll jag stenhårt på!! Grrrr!

    2008-11-15 | 20:20:24
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Kan inte annat än hålla med dig!

    Ha dé!/Kram

    2008-11-15 | 22:53:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Himla synd att jag inte fick höra honom sjunga. Vi lyckades se endast omröstningen, inte resten. Vet inte varför vi satt och slötittade på något helt annat. Men vi är dåliga på att planera vårt tvtittande. Du beskriver en fantastisk historia och man blir lite rörd när man läser om hur den här mostern tvingades lämna bort barnet. Det gällde många på den tiden när det var omöjligt med abort och det sociala nätverket var obefintligt.

    2008-11-16 | 12:20:40
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Jag tyckte det var supertrist att Robin åkte ut. Jag ringde faktiskt o röstade, för första gången denna säsong, för att jag kände att han kunde sitta löst...

    Nu är dom så få kvar så det är svårt att välja, men nog tror jag och hoppas att Kevin tar hem det hela.

    Har ni också fått lite vitt på backen idag? Här kom det blötsnö, först töade det bort direkt men nu ser jag att liite liite har stannat kvar på taken.

    Blev det några fynd på Ikea?

    Ha en fin början på den nya veckan, får du hem gubben snart?

    Kramen

    2008-11-16 | 15:39:24
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Inga:

    Det var nog ingen dans på rosor för min moster, jag är så glad att hon fick kontakt med dottern igen och att vi helt plötsligt fick en till kusin och flera kusinbarn./Ha dé!



    Paula:

    Ja, jag hoppas också att Kevin eller Anna tar hem segern, de är de bästa som är kvar enligt min smak.

    På IKEA där köpte jag ljus i alla dess former så nu klarar jag mig ett bra tag och gubben....ja...få se, om han kommer hem till nästa helg.

    Det blev ingen snö på backen...

    Ha dé!/Kram

    2008-11-16 | 17:03:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: