Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

IKEA...

Kategori: Allmänt

...var jag till i dag.. Kom dit kl.10.53 och åkte hemåt igen 11.27! Blev faktiskt full i skratt åt mig själv, jag är inte mycket för att gå i affärer.. Åkte själv till IKEA, kände att det skulle vara skönt att bara sitta och köra och lyssna på min talbok och det var skönt, alla hastighetsbegränsningar höll jag exakt (brukar jag göra annars också) och det var som en lisa för själen. Visste precis vad jag skulle handla och det var skönt att inte ha någon annan att ta hänsyn till och det blev nästan 20 mil så snart är det halv tank i bilen.. Jag vet, att mina systrar i Eskilstuna tycker att jag ska ta en tur dit och vem vet...är ju såååå nyfiken på min lillasysters valpar (Golden Retriver) och de är ju i en sån ålder nu att man kanske kan få "snusa" på dem. I kväll ska jag på middag, jag är bjuden till dotter med sambo, eller "mågan" som jag brukar kalla henne, man säger ju mågen om en kille så.... "Mågan" fyllde år i går, men då jobbade hon/de kväll så det blir födelsedagsfirande i kväll i stället och inte mig emot. Dessutom så fick dottern reda på i dag att hon fått en fast tjänst och en ny tjänst som kommer att vara lite "basig"... Det är så roligt att det blivit så bra allting och jag är så tacksam för att "mågan" finns och att jag har den familj jag har. Maken, han är kvar i Skottland och jag tror, att han ska till England på söndag och sedan jobba där ett tag igen...vem vet, det ändras snabbt i det landet.. Tittar ut, ser att det är alldeles svart ute redan och klockan är inte mer än strax efter fyra...måste komma ihåg att sätta på reflexer på jackan, jag har bestämt att jag ska gå hem från dottern i kväll, det ska nog funka med kryckornas hjälp.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Så snabbt går det när jag har mannen med mej på IKEA, tre gånger så lång tid när döttrarna är med. :o)

    Ha en trevlig kväll!

    2008-11-07 | 16:42:20
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här: