Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Konstig känsla...

Kategori: Allmänt

...var det att sova alldeles själv i huset för (nästan) första gången. Byrackan, han var ju alltid hemma med mig, förutom när jag låg inlagd och opererade bort kvarglömda dränageslangar i benet, då han var hos yngsta dotern i Gävle i två dygn.. Ingen byracka att bära upp och ingen att bära ner igen i morse och jag lovar...det är tyst... Helt automatiskt så kollar man vädret...är det fint så att byrackan överhuvudtaget vill gå ut.. Man kollar och har så gjort hela tiden om det finns friskt vatten i hans skål, den har varit borta i tio dagar nu... Ja, det blir väl bättre, men gud så tomt och trist det är. Dagen i dag, ja, vad ska jag hitta på... Tror, att jag ska åka till polisen och fixa ett nytt pass, det gamla gick ut i juni.. Skyllde ju på byrackan och att jag inte hade nå´n hundvakt för att "slippa" åka utomlands, men vad ska jag skylla på nu..? Alltså, jag kommer väl inte undan utan jag lär väl skaffa ett nytt pass... Solen skiner här hos mig i dag också, det är ett par grader varmt och snorhalt på gatan utanför, bäst att man tar det försiktigt när man kliver utanför dörren. Nej, det här duger inte... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Klart som sjutton att det måste kännas lite konstigt...styrkekramar Åsa!



    Men kvarglömda dränageslangar - va!?

    2008-11-04 | 12:38:45
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • TT säger:

    Huh, kan förstå att det känns tomt!

    Vilken "tur i oturen" att det inte hände när du var helt ensam hemma, nu har du i alla fall fått liten aningens distans till byrackans bortgång...

    Jag känner ibland att vi är så himla bundna av hundarna, men men... man kanske ska vara glad över det... Kramar!

    2008-11-04 | 14:57:54
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Tack för kramarna!

    Ja du, dränageslangarna, de är en historia för sig..

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Vi sa just det maken och jag, att det var nog meningen att det skulle bli aktuellt när han var hemma, det hade varit ännu värre om jag varit ensam.

    Ha dé!/Kram

    2008-11-04 | 16:18:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • //SoP säger:

    Jag har ju alltid haft katter/hund kvar när en gått vidare,aldrig blivit helt ensam,jag vet inte om jag skulle klara av det ? -jag saknar mina tre gammelgubbar ännu,o vår hund som dog när jag var bara 14.Hennes död var min första stora sorg o jag skrek ut den över hela byn.( mitt i natten när alla sov så det blev lite rabalder-)

    2008-11-06 | 00:19:01
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • Pia säger:

    Förstår så väl att det känns tomt... skickar en kram till dig och en tanke till byrackan i sin himmel. Man får hoppas att våra djur på något sätt förstår hur mycket de betyder och har betytt för oss! Puss/lillasyster

    2008-11-06 | 00:36:32
    Bloggadress: http://khemosabi.bloggagratis.se
  • åsa säger:

    SoP:

    Ja, att ha flera hundar/katter samtidigt, det kanske är lättare då om man måste göra sig av med en, det finns ju alltid någon kvar som pockar på uppmärksamhet./Ha dé!



    Pia:

    Ja, du har ju erfarenhet utav att behöva skiljas från de kära djuren.

    Glömmer aldrig då du bodde i Ingels och Mimmi blev sjuk...nu har vi byrackan som du hade Mimmi i flera år..

    Men...nu har du ju fullt upp igen med dina otroligt goa och söta valpar, (länka till henne så får ni se).

    Ha dé!/Kram

    2008-11-06 | 08:28:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: