Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Sture Bergwall"...

Kategori: Allmänt

...eller Thomas Quick som han mer är känd som, han är inte riktigt.... Ja, jag kommer ihåg honom när han bodde i samma område som jag och han handlade utav mig i affären där jag jobbade. Måste erkänna, att jag fick rysningar när han satte ögonen i mig och pratade med mig som kund, han hade väldigt otäcka ögon. Nu har han ju tagit tillbaka allt han sagt och gjort och nu får vi väl räkna med att betala honom flera miljoner i skadestånd också... Inte nog med att han kostat oss skattebetalare flera miljoner redan eftersom han suttit på Säter de senaste åren och det är inte billigt! Är inte han så sjuk att han ska förbli inlåst, då ska jag lära arselet äta havre tamejf-n... Lillprinsen har varit till öronläkaren i dag och jag var med och tog hand om lilla prinsessan under tiden (1,5 tim) hon var så duktig så, vi ritade och läste böcker så tiden gick ganska snabbt. Lillprinsen, han ska få hörapparat på vänster öra och han älskar ju allt som glittrar och är rosa... Nu fanns det en sådan hörapparat och den ville han ju allra helst ha, men modern lyckades få honom att välja en annan, en genomskinlig med en orm i! Risken är ju att han skulle bli retad i skolan om han kom med en rosaglittrande tingest i örat.... Tant raffa, hon har blivit förkyld, det känns som om huvudet ska till att sprängas, inte alls skönt och det är nässpray och panodil som gäller. Nej, nu ska jag ta och luta ikull mig en stund, det känns som om det behövs. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Annaa M säger:

    Men vad är nu detta för fördomsfull mor som inte unnar gossen lite glitter och glamour! Hi hi...



    De där ögonen kan jag gott tänka mig, det räcker att ha sett dem på bild. Väldigt underlig historia alltihop.



    2008-11-20 | 19:07:52
    Bloggadress: http://annaamattsson.blogg.se/
  • TT säger:

    Usch ja, han är en vidrig typ, måtte han ruttna, men jag tror han blir ihjälslagen förr eller senare.



    Vad gulligt att han gillar rosa och glitter men som du sa, han kan nog bli mobbad och smaken ändras nog dessutom.

    2008-11-20 | 20:06:04
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • mammamia säger:

    Hoppas du kryar på dig! Ha det gott.

    2008-11-20 | 21:28:56
    Bloggadress: http://mammamias.webblogg.se/
  • Jill säger:

    Måste bara skriva en rad om min lille prins och glitter och glamour... en lite kommentar till Annaa M :)

    Glitter och glamour det är vad vår vardag består utav! Det är schlagers av alla dess slag men mest Carola. Han dansar i klänningar i alla regnbågens färger och det är glitter i överflöd. Kanske är det så att jag uppfattas som fördomsfull men det är långt från sanningen. Han har rosa kläder och glitterhalsband med mera. Men just i detta läge så är det en lite känslig situation. Han är inte en kille som tar plats och angående skolan har vi haft det lite kämpigt. Mitt mamma hjärta vill göra alla val rätt för att eliminera riskerna för att mitt hjärtegryn skulle hamna i jobbiga lägen. Bara av att höra tre 6-7 åriga tjejer på skolan prata om vem som var snyggast, min son eller viktor och alla tre säger viktor gav mig en känsla i magen. Nåväl. Vill han fortfarande ha rosa glitter hörapparat med blänkstenar i nästa ggr han ska välja, när han vuxit ur denna, då får han välja det. Nu vill jag att han och alla andra barnen ska vänja sig vid att han har en hörapparat. Så är det.

    Intar så klart en försvarsställning... mamma som man är! :)

    Ang. fördomar så kan jag bara hänvisa till min blogg...

    Kram

    / Uttmo = Jill= Tantsraffas äldsta dotter

    2008-11-20 | 21:39:49
    Bloggadress: http://regnbagsfamilj.blogspot.com/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon Tant Raffa! Hoppas idioten...nä, lämpar sig kanske inte att skriva vad jag önskar!



    Synd om du blir sjuk till helgen, kurera dig så gott det går!

    Igår var jag ju till tantdoktorn - väntan igen...

    Kramen!

    2008-11-21 | 06:52:41
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Plogflickan säger:

    Ja en riktig otäcking....

    2008-11-21 | 07:56:46
    Bloggadress: http://plogflickan.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Fy sjutton ja vilken störd person han är Quick!



    Ang lillprinsen så låter ju ormsnäckan fantastisk och sen med glitter oxå men vad säger jenuspedagogerna om detta att flickor ska ha rosaglitter o killar ormar i örat hmmm ;)

    För det är väl så dom har tänk sig en för flickor o en för pojkar.



    Min lille tuss när han var liten var Bröderna Hanson på tapeten du vet syskonen m lång hår.

    Min son ville ha långt hår och fick ha det men för att inte luggen skulle halka ner i ögona valde han ett råååååsa spänne att ha i men vilka reagerade på det tro?

    Jo hans frökanr på dagis gjorde stor affär av detta att han som kille inte kunde komma med rååååsa spänne i håret helst skulle han snaggas!

    Dom va inte kloka alls,skönt att slippa sånt idag.



    Hoppas du kryar på dig jag har oxå sprängande värk idag :(



    /Kram

    2008-11-21 | 09:06:59
  • åsa säger:

    Annaa:

    Jadu, de ögonen, de kan nog få helvetet att frysa till is../Ha dé!



    TT:

    Att "Quicken" skulle bli ihjälslagen, det är ju ett önsketänkande...men, visst skulle det bli billigt!/Ha dé!



    mammamia:

    Tack ska du ha, jag känner mig väldigt risig faktiskt./Ha dé!



    Jill:

    Mammas "lilla" tjej..(ja, i mina ögon blir du aldrig stor..)

    Du får stå för svaret när det gäller lillprinsen, vi vet ju hur det är med saker och ting och jag vet ju, att om han vill ha en rosaglittrig hörapparat sedan, ja då får han en sån.

    Bra, att du hänvisar till din blogg.

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Ja, här gnäller man över en förkylning...

    Tänker på dig, det hoppas jag att du vet.

    Ha dé!/Kram



    Plogflickan:

    Ja, man kan ju undra, hur man kan bli så.../Ha dé!



    Garbo (tror jag):

    Yngsta dottern, hon är ju fritidspedagog och hon du...där finns det inget som heter "tjejsaker" eller "killsaker", hon blir "skogstokig" om jag tex. köper ljusblått till prinsen och rosa till prinsessan, då får jag på pälsen må du tro...

    Ha dé!/Kram





    2008-11-21 | 09:43:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Jill säger:

    Ok jag känner mig än en gång tvungen till att försvara mig och mitt handlande ang lillprinsens höraparat.

    jenuspedagogerna har enligt mig helt rätt och jag är inte en förälder som anser att saker och ting är flicksaker och pojksaker. Här leker både son och dotter med bilar och transformers och båda leker även med dockor. det är mest mamma-pappa-barn lekar här om man bortser från disco. Han är då mamman och hon är pappan...ska det analyseras det med kanske? :)

    Gällande höraparaten så avstyrde jag även valet eller önskan på en svart snäcka. Gällande valet av motiv, som föll för orm så hade jag inte någon mening eller tycke alls, där fick han välja vilt mellan hjärtan, blommor, bilar, drakar etc Ormen var den han ville ha. Jag sa ifrån gällande färgen. Jenuspedagogerna ska kanske ta ett snack med barnen ute i skolorna för det är inte bara deras föräldar som kan vara inrutade i tjej/killsaker. VI vet hur min son har haft det i skolan. Allt har varit svårt och det är kämpigt. jag vill inte att han ska hamna utanför på ngt vis. en sådan liten sak som höraparat kan orsaka en hel del. även färgen på den.

    Vet inte varför jag känner att jag reagaerar så starkt... men jag gör det.



    2008-11-21 | 20:49:22

Kommentera inlägget här: