Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Först kommer ingenting, sen kommer ingenting...

Kategori: Allmänt

...sen kommer allting! Skrev ju förut om att "slå igen en dammlucka" när både make och dotter åkte iväg samma dag.. Nu fick jag ett sms från yngsta dotter *L* som löd...vad äter ni till middag...? Fattade inte.... men nästan, så jag ringde upp henne och mycket riktigt, hon satt på bussen från Oslo på väg till Falun. Hon har fått jobb i Oslo och ska väl hem och hämta lite grejor förstår jag och jag är säker på att hon haft hemlängtan. Nu blir det så, att de små kungligheterna, byrackan och jag hämtar henne vid stationen på seneftermiddagen och jag lovar, hon kommer att bli så glad när de små kungligheterna är med. Äldsta dottern är ju sjuk så jag har lovat att hämta på skola och dagis i dag. Sedan ska jag ju hämta maken också så helt plötsligt så är det liv i luckan här hemma igen. Byrackan, han får det jobbigt, det blir ju många att hålla reda på helt plötsligt och han lär väl springa flera maratonlopp per dag.... Vi var uppe före tuppen i morse för byrackan han började bli lite orolig och då tyckte jag att det var lika bra att ta honom under armen och gå en trappa ner så att han kan fick gå ut en sväng på tomten, efter det så kamperade vi ihop på soffan i stället och det gick så bra så. Vad gör man inte för gamla byrackor..... Nu ska vi ta en liten promenad byrackan och jag, det är ju så fint väder ute och vi måste passa på, det står inte på förrän dessa brittsommardagar är över. Ha dé!/tant raffa Solen, den strålar för fullt i dag, det är inte så varmt, men det gör ingenting bara det är uppehållsväder.

Kommentarer

  • Paula säger:

    Ingen bild ännu?

    På byrackan menar jag förstås...

    Va skönt, nu får du sällskap igen!

    Jag tycker asparna är de allra vackraste höstträden! Dels sitter löven i länge och så är dom såå vackra! Min make åkte till Stockholm herrans tidigt i morse och kommer hem sent,en riktig skitdag för honom, men han får väl ta igen sig i helgen. Imorgon ska han med Loppan till veterinären då hon ska kastreras...

    Kram från pörtet

    2008-10-15 | 19:24:26
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ragnvi säger:

    Hej på dig! Full fart hos dig läser jag! Håller tummarna att du inte blir sjuk! Tack för uppmuntrande ord hos mig!

    Nä, har då rakt inte planerat nå fler ungar...hi, hi! Såg till att minimera den risken för herrans många år sedan! För ett par år sedan ramlade jag in i svettens liv, sista gången jag fick det månataglia var förra sommaren...



    Hi, hi! Tittade ALLTID på samma program som du när det gick på vanliga fyran!

    2008-10-15 | 21:22:22
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Nämen! hur kunde jag "glömma" bort dig när jag kom hem??

    Vet du samma här värsta ketchupeffekten,makens jobb bara trillar in numera =)



    Dessutom en kollega som erbjudit jobb som låssmed men det är tyvärr låååång ressträcka.



    /Kram till dig! :)

    2008-10-16 | 14:30:26
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Paula:

    Asparna, de ligger bra till som favoriter hos mig också.

    Bild på byrackan...ja, det kommer...när jag lärt mig../Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Här trycker jag i mig esberitox för brinnande livet och du vet väl, att tron kan försätta berg./Ha dé!



    Garbo:

    Ganska roligt, att vi hade samma rubrik (nästan) och det gläder mig att det ordnat sig för er.

    ha dé!/Kram

    2008-10-17 | 10:05:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Är du sjuk ändå?! Hoppas inte det!



    Bara blogg.se fungerar så är det inte svårt att lägga in bilder! Kunde jag lära mig det så kan nog du också!

    Ha en bra fredag!

    2008-10-17 | 10:43:06
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Här var det fullt håll i gång! Det där uttrycket "fjäsklägg" var roligt!

    2008-10-19 | 06:12:34
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Garbo säger:

    På tal om ingenting var har du tagit vägen :)



    /kram

    2008-10-20 | 12:20:30
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • KelocC säger:

    Nice blogg, besök gärna min.

    Ha en underbar måndag :)

    2008-10-20 | 12:24:40
    Bloggadress: http://kelocc.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Men attans krångel hos dig! Är inte helt smärtfritt här heller....

    Hi, hi! Jasså, då vet du var skrutthuset bor då!

    Nästa gång kan du väl stanna på en fika?!?!?!

    2008-10-20 | 22:44:46
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hellu!

    Jag har lämnat en utmaning till dej i min blogg från igår.

    Besvara frågorna jag svarat på och utmana fyra nya!

    Kramar

    2008-10-21 | 20:07:46
  • åsa säger:

    Hejsan allihop!

    Nu har jag nå´t vajs med det nya modemet som innebär, att jag inte kommer in på min egen blogg för att göra nya inlägg och det är massor med bloggar som jag överhuvudtaget inte får fram...

    Ska ta en dust (till) med tele2 i morgon för nu så är tant raffas tålamod slut!!

    Har väl aldrig varit med om maken vilket jäkla strul, funderar skarpt på att byta bredbandsbolag...eller..det skulle jag ju ha gjort för längesedan.../Ha dé!

    2008-10-21 | 22:18:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: