Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Snart är...

Kategori: Allmänt

....det helg igen och jag fattar inte, var veckorna tar vägen. Här hos tant raffa är det ett skitväder idag, det spöregnar och är så mörkt att man kan tro, att det fortfarande är "natta". Dottern ringde nyss och frågade om jag kunde ha lillprinsen här ett par timmar efter lunch för han är hemma från förskolan idag eftersom han har feber och visst kan jag det! Funderar på vad jag ska göra till lunch åt oss, jag har grillad kyckling så det kanske blir flygande Jakob... Förresten...var det någon som tittade på "generation fett" i går kväll? Jag tycker ju att "big is beautiful", men att vara såååå överviktig, det kan inte var roligt. Visserligen tjänade kvinnorna storkovan på sin fetma genom att sitta på män sk. squashing och en del män, de betalade för att titta på när kvinnan åt!!! För mig låter det helt sjukt! Squashing, det innebär att en enorm kvinna sitter på en smal man...det ska alltså kännas som om han håller på att kvävas..och de vill att kvinnan ska sitta med sin enorma bakdel på deras huvud!! Ja, jag kan ju inte fatta, att det finns någon som vill betala för slikt, men...alla är vi olika... Kvinnorna, de var stolta och det tycker jag att de ska vara för de är ju vackra även fast de är groteskt tjocka. En kvinna, hon hade en bakdel som de uppskattat vägde 95 kilo! Hon var bred nertill, ganska "normal" upptill och hon var jättenöjd med sin kropp. Vad jag inte kan förstå, är hur sjutton har de lyckats bli gravida...?? Jag menar.... Ja, det var det... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • skogsfrun på dal säger:

    Ingen blir klok på karlar;) jag har börjat kika in här regelbundet så jag tar mig friheten att knipsa din länk, hoppas det är okey?

    2008-10-09 | 11:13:16
    Bloggadress: http://barasaras.bloggagratis.se
  • Garbo säger:

    Ja hur var det nu vi sa ;) Att överdriva men detta är ju bara sjukt! jag såg trailern o satte maten i halsen,det var det värsta!



    Då väger jag lika mycket som hennes rumpa! ;))))

    Nä jag har gått ner...

    2008-10-09 | 12:04:55
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Skogsfrun:

    Karlar ja..är det någon som blir klok på dem..?

    Knipsa på du!/Ha dé!



    Garbo:

    En annan som är överviktig skulle varit smal som ett "spöregn" bredvid dessa kvinnor och jag måste ju erkänna, att jag tycker att de är smarta som tjänar storkovan på sin vikt.

    Ha dé!/Kram

    2008-10-09 | 13:35:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Lilldotra säger:

    kära mor!

    har läst dina tre senaste inlägg nu... så himla bra med blogg! vet du! du kan ringa till mig hur mkt du vill, för jag betalar tydligen ingenting!;) hihi... men sen betalar nog du desto mer men men.. hehe... vetduvetduvetdu?!?!?! JAG SKA PÅ INTERVJU PÅ MÅNDAG!!!!!WWWWWWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!! E så glad!:) du kanske kan ringa så kan jag berätta mer... (klurigt va?;)) älskar dig!!

    pussa byrackan! hälsa maken! puss på baken... närå! på munnen menar jag ju...:) pusspuss lilldotra

    2008-10-10 | 00:13:11
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Har precis skrivit lite om min övervikt hos mig och så läser jag ditt inlägg...förstår i alla fall inte, vilke psyke dom måtte ha! Har inte kanalen och tur är väl det!

    Igår kom solen fram lite på eftermiddagen så jag tog go´hjärtat ut på promenad, det behövdes!

    Idag kanske jag orkar med lite golvsanering....

    2008-10-10 | 08:45:13
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Lilldotra:

    Du är inte lite tokig du...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Jadu, folk är lite konstiga och det som är typiskt, det är ju att det är från Amerika allt tôcke här kommer./Ha dé!

    2008-10-10 | 09:35:23
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: