Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Solen skiner....

Kategori: Allmänt

...i dag också.. Morgonen var jättedimmig och ett par minusgrader, men jag förstod att det skulle bli "finvär". Byrackan och jag tog sovmorgon i dag...eller rättare sagt mysmorgon för han låg på min arm och snusade så sött att jag inte hade hjärta att gå upp ur sängen. Nu vet ju inte jag, vad som räknas till sovmorgon, jag gick i alla fall upp halv åtta och då hade jag varit vaken läääänge. Det är alltså "finvär" och jag skulle vilja till skogs och titta efter trattkantareller, men...det är ju älgjakt och björnjakt och...ja, man ska nog lämna pälsen hemma ifall man ska till skogs... Nu har jag ju ganska svårt att gå så det är nog lika bra att stanna hemma, jag får väl drömma om svampen i stället. Jag har ju ett svampställe, där jag vet att det finns hur mycket trattisar som helst, men de har avverkat skog på väg till stället och nu för tiden så tar de ju inte reda på allt utan det ligger en massa grenar och skräpar så det är jättekrångligt att ta sig dit. Förresten så vill inte maken att jag är ensam i skogen och det kan jag ju förstå. Småfåglarna, de är då så glada över talgbollar och solrosfrön, de äter som om de aldrig sett mat förr.. Nej, nu ska jag åka till affären och handla lite, tar med mig min lilla byracka så kan vi åka till en promenadvänlig skog efter att jag är klar med handlingen. Undrar förresten om byrackan vill ha isterband i dag...det har i alla fall jag tänkt äta... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: