Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Att sitta...

Kategori: Allmänt

....och titta på folk, det kan vara nog så underhållande. Vi var till Borlänge i dag mina döttrar, barbarn och jag och åt lunchbuffét på en thairestaurang och lillprinsen, han åt med pinnar han... Lilla prinsessan, hon gjorde tappra försök, det slutade med att hon spetsade maten med pinnarna i stället och alla sätt är ju bra, utom de dåliga....eller hur? Efter det åkte yngsta dottern och jag till Kupolen (affärscentrum) och när jag hade handlat klart satte jag mig och studerade människor medan jag väntade på dottern. Tänk, vad många det är som är jättesnyggt klädda, både kvinnor och män och så har de inte tagit bort prislappen under sina skor/stövlar...!! Finns det någonting annat som kan "dra ner" utstyrseln fortare än det? Jag är ju en sådan person som kollar under sulorna på folk när de går förbi...det värsta är ju när man ser att det sitter en realapp som lyser knallröd...!! Det första jag gör när jag köpt nya skodon, det är ju att kolla under sulan så att det inte finns några prislappar kvar och jag tror att jag överfört det på mina barn. Annars så har det varit en mulen och grå dag, det är ju tur, att det finns så vackra höstfärger på alla träd... Inte är det roligt att gå ut i skogen när det är så här mulet och grått heller, det ska vara en solig och vacker dag. Hoppas, att det blir bättre väder i morgon, då ska jag ta en tur ut i svampskogen tror jag och jag lämnar byrackan hemma.. Nej, nu ska jag ta och förbereda middagen, det ska serveras tjocka revbensspjäll och till det tror jag att jag ska göra potatismos, det finns ju mjölig potatis att köpa nu så... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Helt fräckt, utan att fråga har jag länkat till din blogg från min.



    Vädret kommer till Borlänge i helgen, annars j-vlar, jag vill också njuta av sol när jag är i skogen!

    2008-09-16 | 22:26:54
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Åsa säger:

    TT:

    Jag har liksom aldrig fattat det där med att man ska behöva fråga om lov om man vill länka till någons blogg...men, visst får du göra det, det är väl jag som ska tacka..eller...?

    Hoppas att du har rätt angående vädret, men jag tyckte att jag såg nå´n väderkarta som visade lite bättre väder.

    Ha dé!

    2008-09-16 | 22:46:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Mmm smackar över ditt revbenspjäll,jobbade kväll igår så det blev en ceasarsallad från ICA den e god den!

    Idag blir det mera jobb o sovjour men tur jag har en bytta i frysen m pot,gratäng som jag kan värma till mina köttbullar,längtar till helg o riktigt god mat! :D



    Lycka till i svampskogen!

    /Kram

    2008-09-17 | 09:09:53
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Uttmo säger:

    Så ni åkte dit efter lunchen?!

    Vi kanske inte han med att tacka för lunchen?! TACK!

    Nu har du adressen till min nya blogg med.. för så om jag blir lika flitig bloggare som du, tror inte det.



    Puss & kram

    2008-09-17 | 11:06:09
    Bloggadress: http://regnbagsfamilj.blogspot.com/
  • Ragnvi säger:

    Hej på dig från jobbet! Men du kanske är i svampskogen! Lika gråmulet här i hälsingland, men i söndags sken solen under bilfärden!

    2008-09-17 | 12:26:52
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Paula säger:

    En shoppingtur till Kupolen, jisses, tror jag varit inne där en gång...

    Ändå passerar vi Kupolen varje gång vi åker till barnen i Falun. Jag skulle nog gärna gå runt där någon gång, men sambon tvärvägrar! Och det är ju han som kör så,..

    Måste ha mig lite nya höst och vinterkläder, så jag tror jag får ta bussen till stan här och strosa i lugn och ro. Är han med blir inget inhandlat, lite synd, för han är bra smakråd!

    Det lät gott med thailändskt, vi har en Coco Thai-restaurang i stan, där har vi ätit ett par gånger, mycket gott!

    Ha det bäst!

    2008-09-17 | 19:28:18
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Garbo:

    "Bidde" ingen svampskog...men till helgen du, då lovar de bra väder så.../Ha dé!/Kram



    Uttmo:

    Hoppas att fler än jag hittar till din blogg.

    Vet, att du har så mycket att förmedla och du ska veta, att jag är sååå stolt över dig/er!

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Som sagt var, det blev ingen svampskog..men till helgen du...Ha dé!



    Paula:

    Dra med sambon in på Kupolen du, det finns massor för honom också att kolla på...

    Jag fick faktiskt tag på jeans till halva priset (på en affär där de har "elefantstorlekar") och det var avsevärt billigare än på tex. Kapp Ahl eller Lindex...

    Ha dé!







    2008-09-17 | 22:43:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: