Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Helg igen..

Kategori: Allmänt

...är det och jag fattar inte vart veckorna tar vägen! Lunchtid är det och jag har inte gjort många "knop" ännu.... Känner inte för att göra någonting nyttigt och då så...då struntar jag i det. Ska hämta barnbarnen från förskola/dagis vid ettsnåret och så ska vi fika hos mormor, jag har faktiskt bakat muffins som de gillar skarpt. Vädret i dag är ganska bra, solen har tittat fram liiiitegrann och det är uppehåll, förhoppningsvis så blir det så hela helgen och då ska jag fixa iordning trädgården till hösten hade jag tänkt. Att ställa undan alla utemöbler, det kanske är för tidigt, det finns ju ännu hopp om en riktig "brittsommar" och efter det skitväder som vi haft hela augusti och nu i september så skulle det vara toppen tycker jag. I England, där har de rena rama sommarvädret...+ 23 grader och strålande sol... Det var meningen att maken skulle komma hem på "besök" i mitten på nästa vecka, men som vanligt så kommer kunden..urgent, urgent can you help us..och som vanlig är min make väldigt serviceminded och snäll så.... Ja, han kommer när han kan.. Förresten..grattis på namnsdagen tant raffa! Tackar, tackar...det är ju Åsa i dag och det hade jag inte en susning om förrän en granne gratulerade när jag var ute med byrackan, hon skulle dyka upp senare i kväll sa hon och det får hon så gärna, hon är en utav de grannar som jag verkligen uppskattar för hon är sig själv och bjuder på det. Vi kan sitta och prata timmar i sträck och skratta så man får ont i magen,det är roligt! Byrackan ja..han kör sitt "maraton"..runt, runt..ni kan inte ana vad enerverande det är, men han är ju gammal.. Det konstiga är, att om jag vill att vi ska gå en längre vända ute, ja då vill han bara hem, han ger sig inte, han ska hem! Kanske tycker han att han får den motion han behöver genom att springa runt, runt..vem vet? Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Grattis på namnsdagen!!

    Hoppas du får en bra fredagkväll även om inte maken är hemma! Ofta gräsänka du....

    Igår såg vi nåt misstänkt i skogen - spillning från...vi har bestämt att det var från en STOR hund...

    Tack för grattiset hos mig!

    2008-09-12 | 18:06:13
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Nämen Grattis då ...lite senare ;)



    Ska jobba idag så det blir skrota runt lite till dess..



    /Kram

    2008-09-13 | 09:23:11
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ragnvi:

    Tack för gratulationen!

    Jag har också försökt med det "tänket"...en stor hund, men.../Ha dé!



    Garbo:

    Tackar även dig för gratulationen!

    Hoppas att du får en bra lördag, fast du ska jobba.

    Ha dé!/Kram

    2008-09-13 | 12:16:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej igen! Ibland undrar man...domherren Affe o Gösta Räv du vet....

    Idag ska jag iväg med jobbet o äta 50-årsmiddag på Axmar Brygga, norr om Gävle, bilder kommer sen!

    Och nepp - bidde inget köksbord, var sålt...

    Ha en bra dag!

    2008-09-13 | 12:23:29
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Ragnvi:

    Synd att du missade bordet..

    Ha dé!

    2008-09-13 | 16:57:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: