Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

I kväll har...

Kategori: Allmänt

...maken, byrackan och jag varit till våra grannar C och J...ja, de som läst min blogg förut vet ju, att det är J som är den som var med på tv och som blev oskyldigt dömd för mordbränder här i Falun, då på sjuttiotalet. Dessa grannar, de har i åratal sagt att de ska gifta sig och jag tycker ju, att efter att ha varit ett par i över 25 år så.. Nu hade min käre make köpt en sak till dem i England och i förmiddags var vi dit med ett stooort paket och sa, att det var en bröllopspresent....! Sa också, att nu väntar vi bara på bröllopet... Trodde väl aldrig, att de skulle bli så glada för presenten, vi hade alltså köpt en grammofon/cd/kassettbandspelare i ett "gammalt stuk" till dem, vi har två stycken själva och både J och C har varit så förtjusta i dem att vi hela tiden har sagt att...gifter de sig, ja då... Nu var maken in på den affär där han köpt våra och det fanns en apparat kvar och det skulle inte tillverkas några fler så det var ju givet att maken skulle köpa den som fanns. Men, vad roligt det är att göra någon glad och glada, det blev de, vi har lyssnat på "gamla godingar" dvs. LP-skivor och jag lovar, vi har diggat! J och C, de har ju en schäfertik, som är ofantligt förtjust i byrackan och hon kraken...hon har gjort allt som stått i hennes makt att få honom intresserad utav henne, men han tittade bara slött på henne och fnös....vilken tjurskalle va... Men, det var roligt att J och C blev så glada över presenten och som jag sa till dem..det där med bröllop...känn ingen press... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: