Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lillprinsen...

Kategori: Allmänt

...och mormor har haft/har det sååååå bra tillsammans. Vi skjutsade dotter/moster till Gävle och så var vi in på en leksaksaffär där och han fick botanisera bland alla transformers som fanns och önska sig i present och till julklapp, för han kom underfund med att det är inte så långt kvar innan det blir jul... Transformers, det är en leksak som är dyr, men snacka om konstruktion! Hur smart som helst, men inte sjutton kan mormor transformera dem, vilket lillprinsen har lärt sig vid det här laget... Vi köpte en film och det blev lilla sjöjungfrun och sedan blev det filmtajm med snacks och läsk. Vi tittade även på Eurovision dance contest och lillprinsen han hejade på Ukraina för de tyckte han var bäst. Nu gick vi till sängs innan slutresultatet, men morfar hade också tittat på samma program i England och han talade om i morse att Ukraina kommit på andra plats och det tyckte lillprinsen dög... Byrackan, han gav sig sjutton på att han skulle sova tillsammans med lillprinsen...ja, prinsen hade ju i princip snott byrackans säng eftersom det var husses säng det handlade om.... Gissa om han blev konfunderad när jag envisades med att han skulle ligga hos mig i stället...jag som aldrig vill ha honom i samma säng eftersom han är lika varm som en kamin. (När man ska förflytta byrackan på natten, ja då väger han minst ett ton!) När jag vaknade i morse så låg byrackan så nära lillprinsen han kunde komma, hade det varit möjligt så hade han nog krupit under skinnet på honom...(Byrackan är väldigt förtjust i "lillhusse!) Har inte märkt av någon allergireaktion så jag hoppas att han är "immun" mot byrackan, det kan bli så, att man bygger upp immunitet mot något som hör till ens vardag. Byrackan har ju funnits i prinsens närhet hela hans liv och kroppen är väl så van vid byrackan att det går bra. Däremot så kan lillprinsen reagera väldigt starkt vid kontakt med katter, då kan hans ögon svälla igen på nolltid och han börjar hosta direkt. Det är ju tur, att vi inte har katt...men det är ju det djur som lillprinsen gillar mest och som han önskar sig så hett.... Läste i Falu-Kuriren att det fanns en kattras (ovanlig i Sverige) som faktiskt var långhårig, men inte allergiframkallande, det var väldigt många pälsdjursallergiker som kunde ha sådan katt så hoppet finns ju att han kan ha katt ändå. Yngsta dottern, hon hade en chinchilla (inte katt) som hette Mitzie och det var ett bra djur för de som har allergi, men...en gnagare, som är väldigt aktiv på nätterna och som gnagde på ALLT som fanns när hon var utanför buren. Man måste ju ha dem ute varje dag om man vill ha en tam chinchilla och det vill man väl... Fast...hon var som sagt aktiv på nätterna och man måste nog sova lika djupt som dottern (handgranat kunde väcka henne) för att kunna ha ett sådant djur i samma rum. Nog om djur och allergier nu... Ska ta med mig byrackan och lillprinsen, vi ska åka till en skog och kolla lite efter svamp hade jag tänkt, få se om vi hittar någon skog som är lite "vänlig" jag har lite problem med att gå där det är kuperat eftersom jag måste ha åtminstone en krycka med mig... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Lena säger:

    Vad gott det låter, det du bjuder oss på av upplevelser.Ett här och ett nu.

    Kul att jag hittade hit!

    2008-09-07 | 14:05:55
    Bloggadress: http://lenjangel.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Tack för titten!

    Ha dé!

    2008-09-07 | 18:11:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Jag hade en norsk skogskatt förut och min superallergiska kompis klarade av att vara hemma hos mej en hel kväll utan reaktion.

    Samma med brorsan som är allergisk, han reagerade inte på den.

    2008-09-07 | 23:37:39
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Jo, tjejmiddagar är ju aldrig fel! Synd att det är lite väl långt bort....skulle så gärna vilja göra lite mer för gamla faster! Enda faster jag har kvar...

    Hur är det nu då; fick byrackan nåt panket?! Hi, hi!

    2008-09-08 | 05:13:04
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    När jag läser om din o prinsens små äventyr så minner det om svunna tider för mig då sonen va liten och allt man gjorde blev så fantastiskt stort för man såg ju allt med hans fantasi och upplevde saker på ett helt annat sätt,gulligt :)



    Igår var han här på middag och jag satt o såg på honom och blev så rörd,tänk att denna stora fina kille är min och har en del av mig i sig,fantastiskt!



    /Kram

    2008-09-08 | 08:38:44
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    TT:

    Det är ju tur, att det avlas fram kattraser som allergiker kan ha så förhoppningsvis så är det inte helt "kört"../Ha dé!



    Ragnvi:

    Nej, byrackan har inte fått "panket" ännu, det blir i morgon (tisdag) för det är då som födelsedagen är./Ha dé!



    Garbo:

    Jadu, det är många gånger jag tittar på mina döttrar och fylls utav stolthet..de är mina och de har en del av mig..helt otroligt och lillprinsen och prinsessan, de är ju också en del utav mig..häftigt!

    Ha dé!/Kram

    2008-09-08 | 09:16:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hi, hi! Jag har flyttat otaliga gånger...men äger nu huset själv...önskar jag slapp möblera om jämt o ständigt! Men det är ju sååå litet huset..måste!

    2008-09-08 | 10:05:01
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej, hoppas du hittade vänliga skogen..

    Här regnar det oavbrutet sedan en vecka tillbaka, nu är jag trött på detta!

    Visst är det så att man blir immun mot de egna djuren. Paulina, barnbarnet, klarar mycket bra av pappisarna där hemma, men katter, ack nej! Och gissa vad hon vill ha, just det, en katt...

    Idag krånglar teven pga regnet, vi ligger i antennskuggan o får alltid problem vid dåligt väder, så det blev ingen Kristallen-gala, men det var rakt inte så viktigt.

    Kram

    2008-09-08 | 21:03:51
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Ragnvi:

    Vårat hus är också litet och nog skulle jag vilja ändra ibland, men..../Ha dé!



    Paula:

    Nej, vi hittade inte den där "kryckvänliga" skogen den dagen, men det kommer väl fler...

    Regn, regn, regn...det är ju bra för svampen...

    Ha dé!/Kram

    2008-09-09 | 11:14:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: