Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

15 år...

Kategori: Allmänt

..skulle vår älskade byracka ha fyllt idag.. Tänk, vad fort tiden går, det är redan ett halvår sedan byrackan somnade in.. Tittade på kort igår kväll, på de som jag tog förra året då byrackan fick en "tårta" gjord utav rå köttfärs och leverpastejsstavar. Tårtan, den komponerade vi tillsammans de små kungligheterna och jag och jag kommer ihåg, hur spännande de små tyckte det var att göra en sådan tårta och den blev verkligen uppskattad! Dagen idag är ganska solig, det har varit kallgrader i natt, inte så många, lagom för att penseérna på trappen ska se "hängiga" ut.. I dag ska jag städa har jag bestämt och bädda rent ska jag också göra och hänga ut lakanen på tork efter tvätten. (Finns väl inget som luktar så gott som nytvättade lakan som fått torka i solen.) Ska även ta ett snack med maken om cykelköp till lillprinsen... Lillprinsen fyller i september och han behöver en ny större cykel och jag har hittat en som inte är så hiskeligt dyr och som skulle passa lillprinsen perfekt! Ska vi då vänta ända till september med att införskaffa honom en cykel, en cykel som han förmodligen skulle kunna cykla på ( i bästa fall) i en månad för sen blir det vinter här i Falun... Vi kan ju köpa den som en present som han får i förväg tycker jag, men jag vet ju inte, vad maken tycker.... Det som är bra, det är ju att lilla prinsessan kan ärva cykeln efter sin storebror, för det enda som skiljer mellan en tjej/killcykel är färgen.. Ja, ja, få se, vad maken anser.... Nej, nu är det hög tid att sätta fart om det ska bli något gjort idag... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Ja sorgen efter en kär vän går aldrig bort,man påminns ideligen,vare sig det är månniska el djur.

    Jag som tappat 3 små änglar sörjer mig genom livet i olika faser och ingen förstår som inte själv har vart där.

    Jag vet hur jobbigt det är att skiljas från sitt älskade djur oxå,det spökar lång tid man hör tassar o gny man e på väg att köpa leksaker o mat men inser snart att vännen är borta...

    Men sorgen dalar och ebbar lite grann som väl är...

    Men minnas gör man i lång tid framöver,i hjärtat sitter minnet så kärt.



    /Kram kära Åsa

    2009-04-21 | 09:47:30
  • åsa säger:

    Garbo:

    Jag känner fortfarande byrackans nos i knävecken när jag står vid diskbänken, han brukade alltid putta till mig med nosen när han ville ha nå´t gott...(och det ville han ju ofta..)

    Minnas honom kommer vi alltid att göra och det är bara fina minnen.

    Ha dé!/Kram

    2009-04-21 | 17:49:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Kort är bra för då minns man så mycket mera.

    En cykel lill lillprinsen är väl en bra idé.

    kram Ingrid

    2009-04-21 | 20:32:04
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Det som är så fascinerande med kort, det är att för varje gång man tittar så ser man nya detaljer..

    Mmmm...en cykel skulle ju vara perfekt!

    Ha dé!/Kram

    2009-04-22 | 09:03:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: