Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hundar, hundar....

Kategori: Allmänt

...hundar.. Ja, jag drog iväg till Eskilstuna igår morse för att hälsa på några av mina syskon. Åkte först till en lillasyster som har två whippethanar och dit kom sedan min äldsta syster med två av sina döttrar varav den ena har två whippethanar, en utav dem är bara en liten valp och såååå söt! Underbara hundar och gissa om jag saknade lilla byrackan, att ha en whippet liggandes bredvid i soffan, med huvudet på ens lår och man liksom utan att tänka på det sitter och stryker och klappar på hunden, det om något är avkopplande! Sedan åkte min lillasyster och jag till vår yngsta syster som även hon har hundar... Närmare bestämt fyra Golden Retrivers och en liten whippettik... En utav hennes Golden är en valp på sex månader (Speed) och lilla whippeten är snart fem månader (Soleil) och det var alltså sju hundar sammanlagt! Man skulle kunna tro, att det var väldigt mycket skall och morrningar, men inte då, det var bara de små valparna som var lite busiga och då faktiskt mest den lilla whippettiken, hon hade energi för alla sju! Vädret var ganska bra igår, det blåste ju enormt och var ju inte speciellt varmt, men det var uppehåll och soligt så det fick man väl vara tacksam över.. När jag kom hem sent igår kväll så var det flera minusgrader och i natt var det -8 när jag tittade så det är väl inte undra på, att blomman på trappen såg så ledsen ut.... Idag så skiner solen igen och det är ett par grader varmt så jag ska sätta mig i lä ute med en god bok och förhoppningsvis få lite färg i ansiktet... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej Åsa! Kunde jag skulle jag ge dig lite färg från mitt ansikte...ser ut som en tomat..och det beror inte på solen...

    Förstår om du saknar byrackan...jag fick panik igår och trodde inte jag skulle kunna orka ge Ditte skogspromenaden...men nu funkade det ju den här gången i alla fall!

    Nu ska jag påbörja min tredje vecka i Örebro...och då är hälften gjord! Vad som drabbat mig nu vet nog inte ens "di lärde"...den som lever får se!

    Kramen från ett lika blåsigt Trönö!

    Ragnvi

    2009-04-19 | 12:28:10
  • Garbo säger:

    Här har det oxå var en riktig hundhelg :)

    Blåsigt kallt så till o med täckjackan fick komma fram!

    Men frisk luft o mycket spring i benen har man haft ;)



    /Kram

    2009-04-20 | 08:27:55
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Hoppas att du kommer att få en bättre vecka den här veckan och att du slipper utslagen..

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Det har varit ett konstigt väder, soligt, men fy sjutton va kallt!

    Ha dé!/Kram

    2009-04-20 | 09:32:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Elin säger:

    Hej!

    Som vanligt blir det mer action än vad man egentligen mäktar med. Fy fan va det enda jag kunde säga i två timmar innan jag hittade honom. Mai hjälpte till att leta medan jag var tvungen att få undan de sysslor som är MÅSTE innan jag kunde dra och leta jag också. Så himla typsikt och jag var så rädd för att han skulle vara pannkaka på vägen då han inte kom när jag ropade. Jag kopplade inte att han kunde vara så långt borta att han inte hörde utan jag trodde helt säkert att han var oförmögen att komma. Han skrämde slag på mej! Usch... men den andra hunden, José, som har varit på rymmen i nu 9 dygn! Matte är i upplösningstillstånd vid det här laget! På onsdag är jag ledig då tänkte jag hjälpa till om han fortfarande är på rymmen. Skönt att det gick bra att köra hem. Ha de!

    2009-04-20 | 16:23:47
    Bloggadress: http://elinobriams.blogg.se/
  • åsa säger:

    Elin:

    Så skönt, att allt gick bra och att Briam kom till rätta utan skador.

    Så den spanska "hittehunden" är fortfarande på drift, kommer nog att bli svårt att få tag i den...

    Ha dé!/Kram

    2009-04-20 | 17:30:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Elin säger:

    Ja José, hittehunden, har ägaren varit nära att fånga 2 ggr utan att lyckas så det blir en utmaning... men han va inte rädd för Briam så jag tänkte bara gå med Briam och se om man kan ta reda på vart han håller hus och så får de sätta ut burar med mat och så... Imorgon är det rehab för Otto igen. Får se om han på rehab tycker att det har gått framåt... jag tycker det men frågan är om det är tillräckligt. Det visar sig. Det är bara att traggla på och hoppas att det hjälper. Kram

    2009-04-20 | 20:53:28
  • åsa säger:

    Elin:

    Hoppas, att ni kan fånga in den lösspringande hunden.

    Otto verkade inta vara hämmad utav sin skada tyckte jag, som han for som en "skottspole" upp och ner i Mai´s säng...

    Ha dé!/Kram

    2009-04-21 | 09:09:46
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: