Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu bär det av...

Kategori: Allmänt

...igen.. Ska åka till Västerås om en timme och jag landar på Stansted strax efter fyra i eftermiddag. Denna gång ska jag bara ha handbagage och det ska väl gå bra inbillar jag mig... Det är alltid krångligare om man ska ha kryckor också, men det fixar sig nog.. I dag ska dottern och "mågan" skriva kontrakt på huset och jag känner mig så glad, ja, det känns i hela kroppen. Visade de små kungligheterna var de skulle bosätta sig i sommar och lilla prinsessan hon talade om, att hon minsann skulle komma och hälsa på morfar(!) varenda dag...har jag talat om, att hon älskar sin morfar.... Lillprinsen tyckte, att det var häftigt att han kunde se till oss från "sitt" fönster och han ville flytta dit på en gång. Igår när jag hämtade lillprinsen på skolan (jag står en bit bort, det har väl med "avnavling" att göra) så kom fem äldre skolbarn ifatt lillprinsen och en utav de ungdomarna började jävlas med lillprinsen och jag såg att prinsen blev rädd så jag gick emot dem och frågade med hög röst, "vad sjutton håller du på med"? Killen såg nog att jag var förbannad så han vågade inte svara emot och jag talade om, att det där du just nu håller på med, det ska du sluta med! Förhoppningsvis så kommer det inte att hända igen, men jag talade om för lillprinsen, att om det skulle fortsätta, då måste han tala om det för någon vuxen för lillprinsen är nog ett "tacksamt objekt" att vara taskig mot, för han skulle aldrig "mopsa" upp sig och käfta emot. Talade också om, att skolan, det är ett ställe man måste gå till varje dag och eftersom man tillbringar största delen av dagen där så ska man inte behöva må dåligt när man är där.. Ja, det återstår väl att se, hur det utvecklar sig... Nej, nu har jag inte tid att sitta här längre.. London here I come! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Jättekul att dom fick huset! Så praktiskt allting blir för alla parter när ni ska bo så när!

    Ha det trevligt i England nu! Kram!

    2009-04-02 | 10:43:04
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Lille gubben Lillprins! Vilken tur att du befann dig där just då,hoppas dom slutar med sina mobbartendenser nu ungarna annars kan du göra som dom gör fast putta ut kryckan så dom snubblar Hoppsansa!! ;)

    Nä skoja bara..



    Ha det nu så jätteskönt!

    Idag skiner solen o det är riktigt varmt,har öppet både fram o bak på huset och ska nu sätta mig ute o njuta för första ggn i år.



    /Kram!

    2009-04-02 | 12:19:57
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Paula säger:

    Va skoj det är att läsa om dina äventyr. Och tänk, att dom fick huset,. hoppas dom inte behövde höja budet alltför mycket bara...

    Nog är det bekvämt att ha barn och barnbarn i närheten, vi hade det så ett par år, men då jobbade jag och mannen med grillkiosken i byn, 8-21 7 dar i veckan, så det enda vi hann umgås var att ungarna kunde komma o få mat när det behövdes!

    Hoppas du får en skön vistelse med bara maken också, måste vara skönare där ingen snö finns. Här är det klottigt och lerigt och usch, gillar inte dessa veckor innan marken torkar upp!

    Kram och trevlig resa

    2009-04-02 | 20:56:21
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ragnvi säger:

    Morning...men du har ju redan åkt...

    Isch så ledsen i ögat jag blir när jag läser om lillprinsen...hoppas du kan ingjuta lite mod i honom!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-04-04 | 07:12:31
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Ja, det är jätteroligt att de kunde köpa huset, nu är det bara att se fram emot sommaren (bild på huset finns på dotterns blogg) och jag är övertygad om att det kommer att bli en toppensommar!

    Hemkommen är jag ju från England och jag sa till maken, att nu jäklar får det vara slutåkt för min skull ett bra tag för är det nå´t jag ogillar så är det Stansted flygplats och Ryan air´s personal, de skulle behöva en charmkurs allihop!

    Lillprinsen, han vet att mormor finns där som en ilsken tigrinna....

    Ha dé!/Kram

    2009-04-06 | 10:25:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: