Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ryanair...

Kategori: Allmänt

...har jag åkt färdigt med... Maken talade om i morse, att Ryanair ska börja ta ut en extra skatt för överviktiga..!! Alltså..ska man då stå på flygplatsen och väga sig? Jag menar...jag är väldigt överviktig, inte sjutton skulle jag överhuvudtaget tala om för någon hur mycket jag väger, än mindre väga mig i andras åsyn... Förresten så ska Ryanair börja ta betalt för taxfreepåsarna man har med sig ombord, ja, om man inte får rum med påsarna i sitt handbagage. då kommer det att kosta 20 pund (alltså över 200:-)! Helt sjukt! Ja, man får börja åka med SAS i stället, inte blir det mycket dyrare i alla fall... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Fy fasen så förnedrande att behöva väga sig!

    Det är verkligen som att sålla folk...

    Man vet väl med sig själv om man inte får plats i stolen!



    Ja inte e det lätt att vara rund för folk kikar alltid snett,inga bra kläder finns i butikerna heller,man e undanskuffad om man inte passar mallen.



    Jag med mina zornkurvor ja jag har reclaim :at (stavas d så)kurvorna, har bevisat både för mig själv o andra att man kan visst må bra skratta och leva livet fast man e rund oxå.Vägde som mest 99 kg

    Jag har ju vart på båda sidor så att säga...

    Det måste få finnas folk av alla sorter runda goa smala rangliga randiga o rutiga...

    Bara man själv mår bra med det.



    /Kram på dig vännen

    2009-04-23 | 12:44:37
  • malou säger:

    Jag har vägrat RyanAir länge - jag flyger SAS eller Norwegian. Vettiga kvoter för bagage, ett trevligare bemötande och inte minst; dom tar ansvar för eventuella förseningar till anslutningsflyg. Det har RyanAir aldrig gjort.

    2009-04-23 | 13:18:40
    Bloggadress: http://www.enjoydiary.net/no/malou
  • åsa säger:

    Garbo:

    Att vara rund och stolt, det är inte så lätt som folk tror och ska då flygbolagen sen göra skillnad på "folk och folk", hur ska det då bli...

    Förresten kan man ju undra var gränsen går, en bodybuilder kan ju också anses som "fet" när inte musklerna är uppumpade..

    Ha dé!/Kram



    malou:

    Det där med bemötandet, kan inte fatta var Ryanair får tag i alla tjuriga flygvärdinnor, man får ju nästan be om ursäkt att man flyger med dem.

    Nejdu, här är det slutflyget med Ryanair!

    Ha dé!

    2009-04-23 | 15:33:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Ja vilken tur att jag inte är ute o flyger så ofta! Jag kan förstå att de som är så gravt överviktiga att de kräver mer än en flygplansstol kanske kan betala en slant extra, men annars? Nä nån måtta får det vara!

    Jag har alltid tyckt det vore bäst om man kunde handla taxfree när man kommer fram till sin destination...men det gör det väl fortfarande inte? Jag menar, om jag flyger från Finland o hit så kan jag lika gärna handla på Arlanda o slippa släpa på grejerna på planet!

    Nå, det är inte allt man förstår här i världen. Dammsugningen blev kortvarig, bara köket, för nu är det stopp i röret! Det får mannen fixa när han kommer hem, tror jag vaskar av toaletten istället

    Kramen

    2009-04-23 | 16:20:31
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Jadu, visst är väl världen tokig!

    Inte nog med att man är fet, man ska stå där med "dumstruten" också....

    Ditt "tänk" om taxfreen, det var ju jättesmart!

    Varför har inte det genomförts..?

    Ha dé!/Kram

    2009-04-23 | 17:44:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Jag visste att världen är orättvis men nu går man väl lite för långt.

    Då får en annan bli innanför Sveriges gränser hör jag.

    Mycket ska man höra innan öronen ramlar av.

    Kram Ingrid

    2009-04-23 | 21:09:52
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Jag tycker att det är så fruktansvärt kränkande att det finns tamejsjutton inte ord för det!

    Sverige, det är ett underbart land att semestra i, lite dyrt kanske, men rent och fint.

    Ha dé!/Kram

    2009-04-24 | 09:01:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: