Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sommardäck...

Kategori: Allmänt

...har maken bytt till på bilen och döm om vår förvåning, då vi upptäckte att vi inte fått med något reservdäck när vi köpte vår nya bil..! Vilken sabla tur jag haft, tänk om jag fått punktering, ja då hade jag stått där... Inte sjutton är det väl en sak man kollar när man hämtar en fabriksny bil, att det finns ett reservdäck med..?! Nu har jag mailat till killen som sålde bilen till oss och jag hoppas ju att vi får ett reservdäck redan på tisdag, har ett vinterdäck som reserv just nu.. Annars så har det varit väldigt lugnt i påsk, yngsta dottern med pojkvän är här och hon ligger sjuk, hon har kräkts och har haft feber, men nu verkar det ha vänt och hon är på bättringsvägen. De små kungligheterna är till Funäsdalen med sin far och de kommer hem på tisdag, gissa, om jag längtar... Lillprinsen och prinsessan låg kvar hos mig natten till fredag, vi samsades alla tre i dubbelsängen och det gick... Lilla prinsessan fick ligga i mitten och mormor hade max 20 cm att ligga på i sin säng... Ja, det var meningen att hon skulle ligga i mitten, men... I dag ska vi sätta upp studsmattan hade vi tänkt, lika bra att göra det när maken är hemma, för den är ganska otympligt och tungt. Först ska jag ut i trädgården och hacka lite is, det finns just där som studsmattan ska stå och hackar jag lite så tinar det undan snabbare. Det hinner ju tina innan de små kungligheterna ska hoppa och studsa, eftersom de inte kommer till mormor och morfar förrän på onsdag, men... I morgon ska jag skjutsa maken till flyget i Västerås igen, det är inte klokt, va fort dagarna går när han är hemma.. Nej, nu ska jag ut i trädården och hacka lite.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Det är inte lätt att vara mormor men vad gör man inte för sina små, man ligger lite på tre kvart.

    Vad kul dom får på studsmattan.

    fortsatt trevlig helg

    Kram ingrid

    2009-04-13 | 00:03:08
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Tjena från ett regnigt Trönö! Samma hos dig kanske! Men regnar det så försvinner ju snön fortare!

    Hoppas du klarar dig från magsjukan!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-04-13 | 11:59:21
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Det finns väl inget mysigare än en sovvarm liten plutt i pyjamas, då kan jag nästan stå och sova..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Här är det bara ca.+5 idag och regn, men visst tar regnet bra på snön, så det gör inte så mycket att det är "skitväder"..

    Magsjukan härjar för fullt, yngsta dottern har legat i helgen och äldsta har tagit över "stafettpinnen"..

    Ha dé!/Kram

    2009-04-13 | 16:24:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: