Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Söndagförmiddag...

Kategori: Allmänt

..är det och ute skiner solen... Det är ett underbart väder, solen skiner som sagt och det är varmt och skönt. Fåglarna håller serenad, det har de gjort i flera timmar och det har grannhunden också.... Ja, det finns fler än en hund som skäller och egentligen så gör det mig ingenting, bara folk kunde respektera att andra kanske vill sova längre än till klockan sex en söndagsmorgon... Grannarna bredvid mig, de är ju hemma idag eftersom det är helg och då någon är hemma så är ju deras hund tyst. Tvärs över vägen har vi en familj som tidigare hade två hundar (terrier), men nu har de visst "vandrat vidare" båda två, då har dottern (vuxen) skaffat sig en Jack Russeltik som är ett par år och som skäller på allt och alla! Hunden springer iväg från tomten och jagar andra hundar flera gånger per dag och människorna i huset skriker efter hunden att den ska komma tillbaka, inte f-n gör hunden det! Nej, den springer efter andra hundar och skäller och faktiskt så önskar jag att det kommer en hund som "nyper" till... Visst sjutton får hundar skälla, men klockan sex på en helg, det tycker jag är oförskämt! Igår så sprang hunden efter en liten kille som kom cyklande och killen blev så rädd att han trampade för brinnande livet och skrek rakt ut, men inte sjutton hämtade de hunden och kopplade den, nej, de stod och skrek! Kan inte förstå, varför de inte inhägnar sin tomt om de vet med sig att hunden bara smiter och framförallt att hunden inte lyder... Ja, idag ska vi nog ta och grilla lite, jag har yngsta dottern med pojkvän sovandes på "loftet", de kom igår kväll, helt spontant och det var väldigt uppskattat.. Jag var bjuden till äldsta dottern på middag och hon hade sms:at med sin lillasyster och bjöd in dem också på mat och halv åtta igår kväll så kom de från Gävle, de små kungligheterna visste ingenting och gissa, om de blev glada! Vi kom hem vid tvåtiden i natt så de ska få sova lite till tänkte jag.. Själv var jag uppe vid sex eftersom både fåglar och hund höll serenad.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • ingrid säger:

    Hundar är gulliga ja jag håller med dig men inte när dom skäller.

    Vi har också en granne med en hund som kan hålla på i all evighet. Tråkigt.

    Kram Ingrid

    2009-04-26 | 20:00:48
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Hundar o ungar samt festande grannar ett ständigt moment till irritation men man kan ju visa allmän hyffs lite omtänksamhet o hänsyn så brukar det lösa sig men tyvärr finns det folk som skiter i andra sen finns det folk som klagar ständigt,svår balans det där...



    /Kram

    2009-04-27 | 09:13:06
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Jag kkan inte förstå, varför man släpper ut en hund, som man vet skäller på allt och alla så förbaskat tidigt en helg...

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Vanligt hederligt sunt bondförnuft, det är det enda jag tycker ska finnas hos folk, men det kanske är så, att en annan har blivit fostrad till att ta hänsyn...ja, jag vet inte...

    Ha dé!/Kram

    2009-04-27 | 13:24:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Man kan hoppas att någon anmäler dem för rätt vad det är så orsakar hunden en olycka...

    Trevlig vecka! Kram!

    2009-04-27 | 16:00:03
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Så jobbigt Åsa.. Förstår precis! Här har vi ett ungt par grannar till oss.. De sover själva till typ 09.00 alla dagar. Gissa om hunden väcker alla i området före 05.00 varje dag..

    Blir så less..

    Hoppas du mår gott och har det bra. kram kram

    2009-04-27 | 21:34:08
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Så hemsk som jag är, så hoppas jag nästan att det blir en schäferhane som brukar gå här på gatan med sin husse som "klipper" Jack Russel´n, det blir ju ett lagom mellanmål...

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Visst är det väl helt otroligt!

    Ja, jag kan då inte fatta, varför folk skaffar hund när de inte bryr sig...

    Ha dé!/Kram

    2009-04-27 | 22:10:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon Åsa! Tack för alla goa kommentarer hos mig! Har nyss petat i mig lite frukost men den fick jag inte behålla...suck!

    Har läst ikapp lite o läser att du varit till Söderhamn! Hm...och jag var i Örebro...

    Kramen o tummen ner för dåliga hundägare!

    Ragnvi

    2009-04-28 | 08:09:04
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Tänkte på dig må du tro, när jag åkte förbi skylten som det stod Trönö på och hade du varit hemma så hade jag nog svängt förbi, men jag visste ju att du var i Örebro...

    Ha dé!/Kram

    2009-04-28 | 09:50:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: