Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Yrslig"...

Kategori: Allmänt

..så "yrslig" är jag idag och jag kan inte förstå varför..? Har i alla fall varit till frissan och klippt mig, det gick bra att köra bil och jag hoppas ju att det "yrsliga" ska försvinna under dagen. Ska hämta lillprinsen vid tolv och efter det så ska vi bara ta det lugnt han och jag, eventuellt tittar vi på en film... Det är ju inte "skitväder" precis, men man kan ju låtsas.... Det är inte fullt lika varmt idag, men det gör ingenting, jag vill ju att våren ska "tveka", ute är det alldeles grönt, det står inte på förrän körsbärsträdet står i full blom. Det har kommit lite regn under natten och det var ju bra, för gud så mycket pollen det är! Jag har inte känt av någon allergi och det är jag väldigt tacksam över, det måste vara ett rent helvete för de som är utsatta, även fast det finns ganska bra medicin att tillgå. I mitt förra inlägg framstod nog jag som en riktig gnällkärring, men jag anser bara att om man skaffar en hund, då "per automatik" så gäller det att ta hänsyn till "folk och fä", man kan inte bara skita i hur hunden beter sig, det är ens skyldighet att hålla efter sin hund och att i största möjliga mån framförallt se till att andra människor inte ska behöva gå och vara rädda.... Igår jagade grannhunden en till cyklist, denna gång en vuxen karl, och han trampade för livet han också... Vem som helst skulle ju bli rädd för en rabiat Jack Russel, även fast det är en ganska liten hundras.... Nej, nu ska jag lägga mig på soffan och vila lite innan jag ska hämta lillprinsen. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Inte då! inte framställs du som gnällig,tycker inte jag i allafall.

    Just JR är en stor hund i litet format kräver massor och är envis till sitt yttersta,skaffar man sig en sån hund då borde man inse att hunden kräver sitt!

    Bara för att hunden e liten kräver den ingenting vilket en del människor tycks tro,sorgligt men sant.



    Skönt att bli fin i håret :)

    Hoppas yrslet lägger sig så du slipper vingla ikring/Kram

    2009-04-28 | 11:30:02
  • Ingrid säger:

    Hoppas att ditt yrsliga har gått över.

    Det är så skönt att gå till frissan och bli fin i håret.

    Kram Ingrid

    2009-04-28 | 22:44:57
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Kerstin säger:

    Tack för Din kommentar.

    Ja, det finns mycket att se och beundra i Kina, reser dit om ett par månader igen!

    Hoppas att yrseln försvunnit i dag!

    Ha en bra dag!

    2009-04-29 | 08:42:52
    Bloggadress: http://kailiyinyang.blogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Det är ju så synd, att det finns folk som inte inser, att en liten hund kan vara mycket jobbigare att få pli på än en stor och just terrierhundar är ganska knepiga...

    Är inte lika yrslig idag..

    Ha dé!/Kram



    Ingrid:

    Att få bli klippt, det är skönt det!

    Jag har så pass tjockt hår att jag ser ut som en tvättbjörn efter några veckor och jag vill ju ha håret kort, kort...

    Ha dé!/Kram



    Kerstin:

    Ja, Kina är nog ett intressant land, med mycket att uppleva.

    Själv har jag aldrig varit dit, men maken som sagt var, han har varit dit ett antal gånger och jobbat.

    Ha dé!

    2009-04-29 | 09:30:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Jag ser på bloggen att Ni är fler som har varit hos frissan så här före helgen. Det är ju roligt att få ordning på håret. Det där med yrsel är svårt och mina frissbesök blir på gränsen till plågsamma pga det. Hoppas Ditt går över.

    2009-04-29 | 18:02:24
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Paula säger:

    Väldigt respektlös granne du har! Jag skulle nog inte tiga....utan be dom sätta upp staket, bums! Jag har ju Blinka lös på tomten, utan staket, men det beror ju på att det inte är vår egen tomt...

    Tack o lov är hon ganska lydig flicka, skulle hon förirra sig ut på lilla vägen här så kommer hon när man ropar. Grannen mittemot har blivit med hund, en femårig cockis, jättegullig, men den smet gärna också hit till oss för att hälsa på Blinka. Nu har dom fixat ett nät i sitt staket så tomten är rymningssäker! Bra jobbat!

    Hoppas du får en skön långhelg, du verkar ju redan ha fått njuta av barn och barnbarn! Jag ska försöka locka hit mina falubor på grillning imorgon, i så fall stannar vi hemma denna helg, för lö-sö såg inte väderprognosen alltför lovande ut!

    Kram!

    2009-04-30 | 09:53:19
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Inga:

    Yrseln är nästan helt borta, den kanske försvann tillsammans med håret...

    Ha dé!



    Paula:

    Jadu..grannar, det är ett otyg ibland, tur att det finns de som är bra också..

    Nu är det ju inte hundens fel, men det blir ju så att det är hunden man blir arg på..

    Hoppas ni får en skön helg och att du får dit dina "Falubor".

    Ha dé!/Kram

    2009-04-30 | 11:54:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: