Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Få se nu då...

Kategori: Allmänt

...hur länge jag är uppkopplad på nätet... I går, då tog det bara 7,5 minuter, sen fungerade inte internet och har inte gjort det förrän nu... Gissa, om jag är trött på allt vad Tele-2 och bredband heter! Maken, han är ju tillbaka i England och han har ganska mycket att tänka på eftersom han blivit erbjuden att gå i förtida pension och alla tycker väl, att det är ett jättebra erbjudande... Ja, det kan det ju vara, men det blir en enorm omställning för en man som varit på "resande fot" i över 30 år och som tänkt att han skulle "trappa ner" allt eftersom... Nu kom ju det här erbjudandet så plötsligt och inte finns det speciellt mycket betänketid heller (sista augusti) eftersom Ericsson skickat alla papper hit hem i stället för att skicka dem till England (ja, de fattar tydligen inte det här med mail och fax)... Maken har ju varit borta sedan slutet på juni och var hemma nu i fyra dagar och gissa, om han har funderar och funderat... Ja, ja, det visar sig hur det blir, det är ju ett beslut som är definitivt, åtminstone när det gäller Ericsson.. I dag har vi det väldigt kvavt här i Falun, det är soligt och fint och för första gången på länge måste jag vattna ute. Nu ska jag göra mig lite mat att stoppa i magen.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • SolSkuggan säger:

    Käraste Du.. Tack! Innerligt tack för dina värmande och goa rader hos mig. Tårarna står högt i ögonen..

    Kram innerlig kram..

    2009-08-03 | 18:09:20
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Paula säger:

    Nämen va knöligt du har det med bredbandet! Fy för datatrassel!

    Förstår att din man står inför ett svårt beslut. Min man skulle förgås här hemma....han har inte så mycket till fritidsintresssen, han är inte händig, vi har heller inget hus (tack o lov) att pyssla med...ja, han har själv sagt att jobbet betyder väldigt mycket. Inte skulle jag få nåt gjort heller, hihi, det är ju så skönt när han åker iväg några timmar varje dag!

    Men samtidigt måste man ju sluta nån gång, och kanske kan han gott och väl fylla tiden med andra saker, kanske kan ni göra upp helt nya planer.

    Kramen

    2009-08-03 | 18:56:22
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Solskuggan:

    Kramar i massor till dig/er, jag vet, att det inte alltid är lätt att vara mormor och inte kunna göra något.

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Jadu, det där med karlar och deras jobb, det är inte det lättaste alla gånger och jag tror inte, att det spelar någon roll om man har hus eller inte..

    Vi får se...

    Bredbandet, ja, det där som inte finns...(oftast) det kommer att göra mig helt vansinnig!

    Ha dé!/Kram

    2009-08-03 | 19:54:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Det är inte kul när det inte funkar med datorn...man har blivit beroende.

    Svåra beslut man får göra i sitt liv. Män har kanske det lite svårare med sina jobb.

    Kram Ingrid

    2009-08-03 | 22:36:33
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Mitt bredband, det har inte gjort annat än strulat så egentligen skulle jag vara "härdad", men inte då...

    Vilket beslut det blir, det återstår att se..

    Ha dé!/Kram

    2009-08-04 | 08:26:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: