Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Första biobesöket...

Kategori: Allmänt

...blir det för lilla prinsessan idag.. Prins, prinsessa och älsklingsmoster ska på bio idag på eftermiddagen och lilla prinsessan, som aldrig varit på bio förut, hon är såååå förväntansfull.. "Pettsson och Findus" ska de se och jag tror, att det kommer att bli roligt. Just nu är yngsta dotttern och de små kungligheterna nere på stan och besöker "Bondens marknad" och kollar vad de har att erbjuda. Det är olika odlare runt häromkring som säljer sina grödor och det brukar vara jättefina och goda saker.. Ska göra lunch så att det finns färdigt när de kommer hem igen och jag ska bjuda på kalops hade jag tänkt och jag ska koka egenhändigt odlad potatis till det (världens finaste och godaste förstås..) Vet, att de små kungligheterna inte är så där jätteförtjusta i kalops så jag ska steka på lite korv också så att alla blir nöjda... Vet, att jag skämmer bort dem, men va sjutton.... Tittade på film igår kväll, köpte "Män som hatar kvinnor" och jag tyckte, att de filmatiserat boken väldigt bra, det är inte ofta de lyckas med det.. Nej, nu ska jag koka världens bästa potatis! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Båda filmerna är bra. Pettson och Findus är gullig

    Män som hatar kvinnor är så lik boken ...den är jätte bra det tycker jag också.

    Kram Ingrid

    2009-08-22 | 19:27:34
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Filmatiseringen av boken, den var mycket bättre än jag trodde och det är väldigt mycket Noomi Rapace´s förtjänst, hon är perfekt som Lisbeth Salander!

    (Sen är jag ju lite svag för Michael Nyqvist...)

    Ha dé!/Kram

    2009-08-22 | 19:55:44
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Kan bara hålla med ovanstående kommentator. Noomi är suverän i rollen och filmen är bra, den matchar boken. Och jag är också svag för Michael Nyqvist! Undrar vad han har egentligen för han är ju inte direkt snarfager?

    2009-08-23 | 08:36:35
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Jag tror, att det är blicken...

    Ha dé!

    2009-08-23 | 21:48:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: