Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ganska gôtt...

Kategori: Allmänt

...känns det faktiskt, att titta ut genom sovrumsfönstret innan rullgardinen dras ner och konstatera, att de sover nog hemma hos dottern... Ja, det borde de göra efter en lång het dag och jag är på G jag också och det har faktiskt blivit lite svalare, sist jag kollade så var det + 29 grader på övervåningen...det har alltså blivit lite svalare så nu är det säkert "bara" 28... Har haft en jättebra dag med mina nära och kära och så fick jag gräsmattan klippt, det var yngsta dottern som "förbarmade" sig och lillprinsen, han har trimmat överallt... Som han sa, när han var klar och svetten bara rann i pannan på honom...hur klarade du dig innan jag fanns mormor? Jadu, sa jag, det fattar inte jag heller... Han ska få en liten slant i morgon (en tia) för att han var sååå duktig (ja, han var enormt duktig, ingenting att klaga på) han håller på att spara till ett TV-spel och jag har sagt till honom, att om han hjälper till med olika saker så kanske han får en slant ibland och lilla prinsessan, som sopade av hela soldäcket, hon måste ju också få en tia, det är ju så, att hon gjorde ju en sak som var lika jobbig för henne som det var jobbigt för honom...rättvist ska det va! (Nu tycker ju inte prinsessan, att hon behöver kontanter, för hon har ju "kort"...dvs. ett gammalt medlemskort till Friskis och Svettis, men det vet ju inte hon utan hon tror, att det är ett betalkort...) Ska fråga henne, om hon bjuder mormor på en fika, hon kan ju betala med kortet.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Tjena! Hi, hi...så lämpligt med ett svettiskort i denna värme! Fast idag är det lite svalare, SKÖNT! På min semester nästa vecka vill jag inte att det ska var så varmt!

    Kramen!

    Ragnvi



    PS. Har maken bestämt sig för hur han ska göra med jobb o pension...?

    2009-08-10 | 16:43:36
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Håller med dig om att det gott kan bli lite svalare nu..

    Nej, maken har inte bestämt sig ännu, det är svårare än man tror..

    Ha dé!/Kram

    2009-08-10 | 18:33:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: