Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Kvavt, så kvavt...

Kategori: Allmänt

...är det idag... Ja, jag vet att man inte ska klaga, speciellt inte efter den här sommaren som vi haft, men jag klagar ändå! Det finns ju inget som är "normalt", antingen så regnar det oavbrutet och är kallt eller så är det fruktansvärt varmt och kvavt... Dottern har varit här idag också och plockat bär och idag åkte krusbären av busken också och det är så stora fina bär på varenda buske i år så det har kanske varit bra väder i alla fall... Kattbesök har dottern fått också, det är en så otroligt go och kelen katt som går mellan gårdarna och det är ingen som vet, var den hör hemma. Katten har varit här hos maken och mig också, innan vi for till Stockholm så var den på vår tomt hela dagarna och var den var på nätterna, det har jag ingen aning om, men varje morgon så kom den och jamade. Vi gav den ingen mat, för vi har ju bestämt, att vi inte ska ha något mer husdjur.. Nu är det ju så, att det är inte människan som väljer en katt utan katten som väljer människan och jag lovar, dottern och de små kungligheterna, de är helt sålda! Nu har ju mormors lille prins pälsdjursallergi så.... Förresten så fick han ta av gipset igår och idag badar han och lilla prinsessan i poolen och det måste ju vara hur skönt som helst (att bada) i den här kvalmiga hettan. Ska ta med dottern och de små kungligheterna ut en sväng, vi ska åka någonstans där man kan köpa lösglass och där det finns en lekpark till de små kungligheterna så att de får utlopp för sin överskottsenergi.. "Mågan", hon är helst hemma och flyttar runt buskar och sånt i trädgården... Ja, ja, vi har ju olika intressen.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Härligt väder säger jag... jag njuter.

    Kul att ni har blivit med katt.

    Kram Ingrid

    2009-08-06 | 21:18:37
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Nej, vi har inte blivit med katt, den går omkring i gårdarna och jag tror, att den kollar upp vilken som är bäst.

    Ha dé!/Kram

    2009-08-07 | 13:29:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: