Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Min stackars lillasyster...

Kategori: Allmänt

...har troligtvis åkt på svininfluensan... Hon har legat däckad i flera dagar och allt tyder på att det är just svininflensan hon har och jag tycker så synd om henne. Hon hade influensa ("vanlig") för ett tag sedan och hade inte blivit riktigt kurant efter den så hon hade inte vaccinerat sig mot "svinvarianten" och nu så... Inte lätt, att vara sängliggande med fyra hundar som kräver sitt, men hon får hjälp av dotter och storasyster så det ordnar sig nog. Själv mår jag "sådär", är väldigt tacksam om jag får vara frisk under julen, var ju sjuk hela julhelgen förra året och det var inget vidare, men det gick över förväntan ändå, jag var tvungen att "släppa in" andra i mitt kök, dvs. mina döttrar.. Jag är ju en sådan person, som alltid ska fixa och dona själv med allting, det kallas för att vara envis säger min man, men inte då..(!?) Går lite på "tomgång" idag, har ingen större lust att göra något, det kan ju bero på att det är så mörkt ute, det blir ju aldrig ljust nu för tiden, hoppas att det kommer lite snö innan det ska bli kallt i slutet på veckan så att det blir lite ljusare, man känner sig lite piggare då tycker jag. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: