Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Slappardag...

Kategori: Allmänt

..har vi idag maken och jag... Det blev inte så förskräckligt sent igår kväll, men vi är trötta båda två i alla fall och det är ju skönt att man kan ta en slappardag då.. Kalkonen blev "sådär" tyckte jag, men de andra sa att det var gott och de var då mätta och belåtna efter middagen så det smakade väl bra då... En kalkon, den är stor den.. Vi var sex vuxna personer som åt och tog om också, men ändå fanns det massor kvar så maken och jag har ätit rester till lunch idag och ändå är den inte slut! Ute snöar det och har så gjort hela dagen och jag tycker verkligen synd om de som måste vara ute efter vägarna och köra, det kan inte vara roligt och det blir ju så mycket tråkigheter på grund av snön och halkan.. Halka...jag funderar på om jag ska "lura" med mig maken ut på en promenad, kanske blir man lite piggare om man får lite frisk luft och jag har ju broddar på kryckorna så jag klarar mig nog från att halka omkull... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Jag vill bara önska dig en god fortsättning

    Kram Ingrid

    2009-12-26 | 15:48:21
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hoppas ni kom ut på en promenad...och kom välbehållna hem också!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-12-27 | 12:40:45
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Tack detsamma!

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Det gick så bra så!

    Ha dé!/Kram

    2009-12-28 | 14:55:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: