Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Gladdag"...

Kategori: Allmänt

...blev det igår när jag hade hämtat posten, för gissa vad som fanns i min brevlåda... Jo, en nalle som är min skyddsängel! En såååå fin nalle med vingar och en blombukett i handen (eller..det heter väl ram(en)..) Det var Ragnvi, som har Rankans blogg som skickat den till mig och jag blev så glad och rörd att tårarna började rinna nerför kinderna och maken undrade, om jag fått ett sorgebesked eftersom han såg tårarna, men jag sa att det var precis tvärtom! Tänk, att Rangvi som själv är nyopererad i magen och har fått inflammation i såret tänker på andra, det är väl helt otroligt! Tack! ..Kära söta Ragnvi för gåvan! I dag har jag skjutsat maken till Arlanda, kom hem vid tretiden och nu är jag ganska trött faktiskt, det var lögn i helsike att kunna sova natten som var... Äldsta dottern, hon opereras idag för gallproblem och jag hoppas att allt gått bra och att det räckte med titthålsoperation så att de slapp öppna buken. Ringde till "mågan", men hon hade inte hört något ännu, det blev nog inte operation förrän efter ett idag trodde hon och det tar väl lite tid på uppvakningen och så... Nej, nu ska jag ta en kopp kaffe så att jag blir lite pigg.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! Här händer det grejer, varje dag något nytt o spännande att läsa om! Kul att du fick hem maken ett litet tag, så han också hann agera morfar...

    Och så hoppas jag förstås att operationen gått bra!

    Det är väl en rutin-sådan, men det är alltid nervöst när man ska sövas ner.

    Var i Falun igår och hälsade på valpar, ett snabbesök kan man kalla det, jag stod mest o lagade middag,..,,

    Kram från pörtet

    2009-02-19 | 17:12:02
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • SolSkuggan säger:

    Men åh så rart av din bloggvän förstår att tårarna trillade. Hon är en sån som har hjärtat på rätta stället precis som du min vän:)

    Hoppas operationen gick bra för dottern alltid lite jobbigt när ingrepp måste göras.

    Och så var de lediga dagarna för maken slut.. "shit"

    Kram på dig vännen hoppas du har det gott

    2009-02-19 | 19:25:15
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Skrev från jobbet imorse men det var nått bloggknas :/

    Hoppas dottra din mår bättre nu och att OP blev av igår.



    Visst blir man glad av snälla bloggvänner :)

    Gulligt utav henne och hoppas hon oxå kryar på sig,dottra din med.



    ((KRAM))

    2009-02-20 | 13:29:34
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Jadu, maken är sååå stolt morfar må du tro och det var ju jättelyckat att det var fika på dagis just den dagen.

    Dotterns operation gick bra och nu är hon hemma igen.

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Jag fick ha maken hemma i fyra hela dagar i alla fall och det får jag väl vara tacksam över...

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Ja, visst blir man glad och faktiskt så har man lyckats få en hel del goa vänner genom bloggen och det är inte att förakta...

    Ha dé!/Kram

    2009-02-20 | 16:46:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Åsa söta Åsa...du anar inte vad glad jag blev när du dök upp hos mig med tulipanerna i januari! Och tack för dina ord hos mig idag..är så spyless på allt just nu...Förstår inte hur jag ska klara av att vänta men måste ju...

    Såg nånstans att din dotters operation gick bra?! Håller tummarna för att resten går bra också!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-02-20 | 21:35:37
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Tack för dina rader hos mig! Äntligen en som kanske kan förstå att det inte bara är att "anmäla"...

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-02-21 | 10:50:39
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Oj så trist väder vi har idag. Bara -4 grader men det blåser så det känns betydligt kallare. Sen är det så grått så grått.

    Ha en skön lördag kram kram sköt om dig.

    2009-02-21 | 15:40:43
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Även fast det står på varenda anslagstavla på lasaretten att man ska anmäla, gör det inte!

    Så arrogant och nonchalant behandlad som jag blivit efter att ha anmält, det är inte värt det!

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Här är det också varmare, men här snöar det!

    För min del så räcker det gott och väl med den snö vi har, det är ju redan mycket mer än vad vi brukar ha...

    Ha dé!/Kram

    2009-02-21 | 16:04:11
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: