Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Måste bara skriva om...

Kategori: Allmänt

..dagen idag, som inte alls blev som planerat.. Lillprinsen "levererades" som det var sagt mellan elva och halv tolv. Han kom gråtandes eftersom han slagit igen bildörren och haft sin tumme emellan då de skulle åka till mormor... Ja, tummen började ju bli både svullen och blå och jag tänkte, att det var lika bra att åka en gång för mycket än en gång för lite till akuten.. Sagt och gjort, lillprinsen och jag åkte till lasarettet och han grät lite tyst hela tiden och bara det är ett tecken på att det är nåt som inte står rätt till.. Vi anmälde oss och sedan fick vi sitta ner och vänta..och vänta.. Efter drygt en timme och tre sagoböcker så kom det en jättegullig ung tjej och presenterade sig för lillprinsen (ja, hon tog egentligen ingen notis om mig just då) och hon kände och klämde och jag talade om för henne, att lillprinsen har väldigt hög smärttröskel och det sa hon att hon förstått när hon undersökte honom. Vi fick ju förstås gå till röntgen och där var lillprinsen såååå duktig, för det vet väl alla vuxna, hur svårt det kan vara att vara alldeles stilla när man måste och lillprinsen var tvungen att ha handen i en väldigt konstig vinkel, men se, det fixade han! Ner till akuten igen och ytterligare väntan och vi skulle gå till en automat och köpa dricka, men lillprinsen, han hade "seglat förr" så han var noga med att tala om för personalen vart vi gick och vilken dricka vi skulle köpa.. Efter ytterligare tre timmar kom den gudomliga doktorn, ja, den unga tjejen och jag såg på henne, att hon tyckte att lillprinsen var en riktig charmör (ja, det är han), men jag är ju partisk.. Det blev alltså gips! Eftersom tummen var bruten och det mitt på tummen precis i leden! Ja, det är andra gången på ett halvår som lillprinsen har brutit sig och måste ha gips... Nu blev det ju inte några våfflor idag utan det tar vi imorgon då de båda kungligheterna ska vara hos mormor... Det sista lillprinsen sa innan han somnade var..jag älskar att vara på lasarettet mormor.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Nämen sicken otur han har lillprinsen! Ändå beundrar man ju honom! Vilken inställning han har! "Älskar lasarettet"...va! Ge´n en kram från mig å!

    Är då förbenat konstigt att det inte ska gå o lösa det där med plågoanden! Dom är ju så unga än...hur ska det bli om några år om inget görs?!?! Jäkla skit!

    Kallt o jäkligt är det här också! Men som sagt; man ska ju inte klaga, tänker på Londonborna o alla andra som blir "tagna på sängen"!

    Tycker du har varit och är jätteduktig! Det där med rökningen....kämpa på!

    Kramen!

    Ragnvi



    PS. En skönhet klär i allt, eller hur?! Hi, hi!

    2009-02-03 | 08:26:47
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Kära lillen! vilken otur!!!

    jag som stukade tummen i somras vet ju hur jävelusigt ont det gör ajajaj! :/

    Men han tycks ha ett gott humör ändå o lite stolt kanske över gipset,idag är det ju lite färg på gips om man gipsar barn.



    Hurrdu det har ju brunnit,inte i närheten utav dig väl???

    Borlänge om jag minns rätt,sa det på nyheterna.

    Jag e ju inte så bevandrad rent geografiskt...



    Hoppas allt är väl!?

    /Kramar

    2009-02-03 | 10:06:46
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Men nog var det väl ändå otur.. Kavat och duktig är hon också:) Tänk vad barn är tappra klagar sällan. Mitt ena barnbarn har också en otrolig smärttröskel därför är det viktigt att kolla upp för ibland är det värre än det verkar. Förresten länge fick ni vänta också..

    Ha det riktigt gott

    kram på dig.

    2009-02-03 | 10:17:29
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • TT säger:

    Nej men lilla plutten!

    Jag blev alldeles tårögd, ser framför mej hur morsk han är!

    Påminner mycket om min son.

    Hoppas han inte har alltför ont!

    Och vilken toppenmormor han har! Kram!

    2009-02-03 | 11:36:49
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Men kära Tant Raffa.. Ser att jag skrivit hon om barnbarnet som är en han.. Gud mig förlåte..

    Hur mår han nu? Mycket bättre hoppas jag.

    En försigkommen kille i alla stycken.

    Har nog missat åldern på dina barnbarn..

    Ha det gott Bästa Du

    Kram kram från mig:)

    2009-02-03 | 20:43:22
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    ..eftersom jag har skrivit långa svar till var och en som bara scvisch...försvann!

    Ja, han har otur min lille prins, men han är så tapper och jag talade om för honom att jag var stolt över honom och då undrade han vad stolt var..

    Jag förklarade och då sken han upp i hela ansiktet och verkade väldigt belåten.

    Idag har han och lillayster stojat hej vilt så det är nog ingen fara och i morgon ska han till skola/fritids igen.

    Rökningen ja..visst får man väl tycka att man är duktig utan att det uppfattas som skryt...

    Ha dé!/Kram

    2009-02-03 | 22:47:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • //SoP säger:

    -men stackars unge-det gör ju Ont!Hoppas han inte börjar trivas För bra på sjukhus bara!



    -och grattis till rökstoppet!Jag slutade också när jag nästan dog,men jag gick Ner 15 kg! -på ett år ungefär.

    2009-02-04 | 01:14:14
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Ja, tänk att det ska till nåt så drastiskt som en infarkt innan man inser att livet, det är dyrbart.

    Du hade tur du som gick ner i vikt, jag bara....

    Ha dé!

    2009-02-04 | 13:52:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Vilken tur att du tog det på allvar och åkte iväg till doktorn! Jag hade en knäpp morsa som ignorerade de mesta av mina sjukdomar. En gång kom långfingret i kläm i hissdörren men det var inte tal om att åka till doktorn. Fingret växte ihop snett och vint, o så har det sett ut hela mitt liv. Försökte förgäves kommentera här igår, men lyckades inte. Hoppas meddelandet går iväg nu då!

    Kramen

    2009-02-04 | 16:11:05
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Meddelandet kom iväg och ja, jag har alltid tyckt att det är bättre en gång för mycket än en för lite.

    Nu äääälskar ju han lasarettet så det är aldrig jobbigt att vara där med honom (det har varit några gånger...)

    Ha dé!/Kram

    2009-02-04 | 16:33:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: