Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Agerar taxi...

Kategori: Allmänt

...gör jag idag.. Ja, dotterns sambo skulle lämna in deras bil på service och jag skjutsade tillbaka sambon till jobbet. Lillprinsen ska få sin hörapparat idag på eftermiddagen så jag ska hämta de små kungligheterna på dagis/fritids för att sedan hämta dottern vid jobbet för vidare färd till lasarettet. Lilla prinsessan och jag kommer nog sätta oss i cafeterian och vänta, då kan hon få lite mellanmål också eftersom hon troligen inte hinner med det på dagis. Lillprinsen frågade faktiskt i helgen när han skulle få sin hörapparat och det var positivt tycker jag, då är han ju inte emot den..inte ännu i alla fall... Ute har det börjat snöa och det är bara ett par minusgrader, det skulle väl kunna komma ganska rikligt med snö efter vad jag hörde på radion.. Ja, i morgon ska jag åka till England..håhåjaja... Måste komma ihåg att köpa snus till maken, nu kommer ju inte han hem på ett tag eftersom jag åker över istället och hemska tanke om han skulle få slut på snuset! Nej, det här duger inte... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Å ja visst ja! det har redan dragit ihop sig för dig o resan står för dörren,du kommer få det så gött i London för det var väl dit du skulle?

    Ja herreminje! inte glömma snuset för då kommer han försmäkta el nått ;)



    Kör försiktigt där ute i snömodden.

    Ha de som du brukar säga/Kram :)

    2009-01-19 | 13:27:43
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • MammAnn säger:

    Ha det nu så skönt i England, och att ni kommer att göra en massa skojsiga saker. Antar att du åker från Skavsta, så kör då försiktigt. Kram

    2009-01-19 | 17:22:31
  • Paula säger:

    Ha nu en riktigt skön och trevlig resa, o tänk på mig under första pinten på den första puben....

    Kramar om!

    2009-01-19 | 18:20:53
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Elin säger:

    Jag har faktiskt, kors i taket, uppdaterat min blogg :P de du... de va på tiden* hoppas ni får det bra i England... konstigt land som inte har snus ;)

    2009-01-19 | 18:41:22
    Bloggadress: http://elinobriams.blogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Ja, jag åker imorgon...och snus, det är det viktigaste tyckte maken..

    Ha dé!/Kram



    MammAnn:

    Nej, jag åker från Västerås som tur är, det är så långt till Skavsta och så tråkig väg på vintern.

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Jag ska tänka på dig vid den första..andra...tredje.....

    Ha dé!/Kram



    Elin:

    Du kan konsten att fresta din gamla moster, det finns ju knappt nå´t goare än whippetvalpar!

    Så Briam ska ha en son "inneboende"...gud va min storasyster ska bli "jollig"..

    Nejdu, snus finns inte i England, i så fall på IKEA och då kostar det skjortan.

    Ha dé!/Kram

    2009-01-19 | 19:44:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Barn är fantastiska helt otroliga.. De lever med öppet sinne och så mottagliga även för det ovanda.

    Min ena syster har 3 barn 2 av dem fick hörapparat vid 2-3 års ålder. Det har funkat helt perfekt!

    Men visst är det lite konstigt? Ingen på vare sig mammans elle rpappans sida har problem med hörseln..

    Ja nu åker du vännen... Sköt om dig och ha det så bäst du bara kan det är du värd vännen. Kram på vägen får du här:)

    2009-01-19 | 20:53:58
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Solskuggan:

    Lillprinsens hörselnedsättning kommer utav att han var så mycket för tidigt född (tydligen vanligt) och han var sååå stolt över sin hörapparat med en orm i!

    Jag lovar dig, att vi ska ha det jättebra maken och jag.

    Ha dé!/Kram

    2009-01-19 | 22:33:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Oj vad spännande vem kan du ha tänkats polat med från mina hemtrakter då;)

    Kram igen:)

    2009-01-20 | 01:12:11
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon Åsa! Om du har tid till en titt här så vill jag önska dig en trevlig resa!!!! Hoppas du o maken får några sköna dagar!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-01-20 | 07:08:01
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Solskuggan:

    Nu blev du allt nyfiken..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Tack, vi kommer med all sannolikhet få det jättebra.

    Ha dé!/Kram

    2009-01-20 | 09:49:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: