Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Guuuud...så segt...

Kategori: Allmänt

...det är på bloggen idag! Det tar ju evigheter att komma in på blogg.se och det ska bli intressant att se, om det blir någon blogg överhuvudtaget... I dag har det varit ett strålande väder och jag tog bilen och tänkte åka Siljan runt, men bestämde mig för att åka till Leksand och över Tällberg till Rättvik. Gjorde något jag aldrig gjort förut...stannade i Tällberg på Klockargårdens kaffestuga och fikade för mig själv... Det är något som min yngsta dotter sa i somras, att det var något hon heller aldrig gjort, men bestämt sig för att göra och hon tyckte att det var en upplevelse. Det hade nog jag också tyckt, om jag hade fått sitta ifred, men det kom en ensam man och frågade på engelska om han fick slå sig ner... Det fanns massor med lediga platser och jag tänkte... va sjutton nu då..? Men, det visade sig att han var amerikan och turist i Sverige och han hade saker som han ville ha reda på om vårat land och mitt landskap så... Han var jättetrevlig och vi satt och pratade i över en timme och det kändes ju bra att jag kunde föreslå olika sevärdheter för honom som inte fanns i broschyren han hade. Det var roligt att prata engelska, det brukar ju bara maken och jag göra när vi får ett sånt ryck (pratar bara engelska en hel kväll tex.) Tog det nästan som ett "omen"...jag ska väl åka till England då...! Mannen, som för övrigt hette Simon, han var från Michigan och jag och maken var så välkomna att hälsa på om vi hade vägarna förbi.... Roligt var det i alla fall.. Nu har jag ätit middag i min ensamhet och jag lovar..det smakar inte alls lika bra som när man har sällskap. I kväll kommer jag att titta på "Stjärnorna på slottet" för det är ju Gardell´s dag som visas och det är intressant att se, om han är lika "trulig" och barnslig när det är hans dag. Nu tror ju inte jag att han är det, för på hans dag är han ju i centrum i alla fall... Knepig typ "den där"... Förresten... Let´s Dance igår... Vet ju redan vilka jag hoppas ska åka ur fort... Nej, nu ska jag ta reda på disken efter middagen.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Ja du ser så det blir när man inte planerar.

    Jag tror Kitty åker rätt snabbt, trodde inte hon hade sån taskig personlighet...

    2009-01-10 | 18:31:38
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Jag håller med dig angående Kitty, blev väldigt besviken på henne, hon framstod ju som ett riktigt "pucko" tycker jag och så har jag då inte uppfattat henne förut.

    Ha dé!

    2009-01-10 | 19:13:15
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Tack för styrkekramen! Behövs kan jag säga...

    Klart det var ett "omen" med fikasällskapet! Va kul!

    I sommar vill jag gärna bila runt Siljan, var såå länge sedan!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-01-11 | 08:52:13
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Tällberg,Klockargården där har jag varit,hyrde rum när vi hade besök ifrån USA för finns det något svenskare att visa upp än Dalarna :D



    Se det som att du ska till England :) kan förstå att du först hajjade till och undrade vad karln ville,något påträngande till en början kanske...



    Jag kände igår att jag nog kom närmare Gardell än vad jag trodde :)

    Kjerstin trots sin ålder lite småtrulig men jag gillar tanten ändock!

    Ett bra program helt enkelt,ser inte Lets Dance men har ju sett Kitty i BB och då var hon sådär tjurig oxå,tillhör väl hennes person kan jag tänka.



    Var på kondis igår och åt alldeles för mkt,var stinn som en häst hela kvällen igår ;)



    Ha en njutfull söndag/Kram

    2009-01-11 | 09:27:22
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Siljan runt på sommaren, det är faktiskt jättefint och det kan jag verkligen rekommendera, det är fint på vintern också...

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    "Stinn som en häst"...ja då jäklar är man stinn..

    Tällberg är nog som du skrev bland det mest "Svenska" man kan visa upp.

    Håller med dig ang. Gardell, men jag tycker att Dellert uppförde sig fruktansvärt oförskämt, visserligen är hon en diva, men vanligt hyfs måste väl även hon besitta eftersom hon kräver det av andra...

    Ha dé!/Kram

    2009-01-11 | 09:53:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Det finns en grej åt dej på min blogg...

    Ha en trevlig söndag! Kramar

    2009-01-11 | 11:48:37
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Tack så jättemycket!

    Ha dé!/Kram

    2009-01-11 | 12:25:15
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: