Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tur och retur...

Kategori: Allmänt

...Hudiksvall har vi klarat av idag maken och jag.. Vi tänkte att det var lika bra att klara av Hudikresan nu eftersom maken åker till England på måndag och som det ser ut nu så är det mycket jobb... Nu ska vi åka över till England hela familjen i slutet på mars eftersom maken fyller jämna år första helgen i april och vi bjuder över hela "klanen" och jag lovar...lillprinsen är eld och lågor! Han är ju i den åldern att han vill veta vad allting heter på engelska och han pratar och räknar på engelska hela tiden så det ska bli skoj. Vi var alltså till Hudik och vi åkte vägen över Trönö och passade på att vara in till en "bloggkompis" med en bukett blommor eftersom hon fyllde år igår och hon har haft det lite jobbigt med sjukdomar så jag och maken tyckte att hon behövde lite uppmuntran och vi åkte ju förbi hennes hus så.... Nu var hon inte hemma, men hennes sambo var ute på gården och jag sa bara att...hälsa från "tant raffa" i Falun så vet hon nog vem det är... Efter att ha läst på hennes blogg och kommentarer på min så vet jag att hon blev glad och det var ju det som var meningen. I kväll ska vi titta på "På Spåret" maken och jag och äta lite "småplock", vi åt på vägen hem från Hudik och ingen av oss känner för någon lagad mat så småplock blir perfekt! Just nu så snöar det lite granna ute och det har blivit varmare...skönt! Det har varit svinkallt här hos tant raffa i ett par veckor nu så jag längtar riktigt efter lite mildare väder. Nu önskar jag alla en trevlig fredagskväll och hörni...glöm inte bort att vara rädda om er! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Jill säger:

    hej mamma!

    kul att läsa om eran dag. vad fint att lämna blommor till din blogg vän, men du är ju alltid fin så de så!



    Här spelar E och L tv spel för fulla muggar. Lilla E lekar för fullt och jag, ja du fattar vad jag gör!



    Vi hörs imorgon. Får se om vi åker, Per är sjuk... trist. Får se som sagt.

    Vi hörs

    2009-01-02 | 19:54:35
    Bloggadress: http://regnbagsfamilj.blogspot.com/
  • Garbo säger:

    Men gu så gulligt av dig,ja hon blev glad kan jag tro :)

    Såg att mitt namn "ramlat bort" när jag önskade dig gott nytt...



    Ja du detta m barndomsupplevelser,ja dom sitter i livet ut även om man bearbetar dom,jag blir sååå ledssen över vad du fått utstå!

    Usch o fy att det finns såna elaka människor som bara tar barn för pengar skull,en liten flicka på 6 år kan man ju inte vara elak emot om man är en normal kärleksfull person.



    /Kramar om och önskar lycka till i englandsplaneringen :) Kul!

    2009-01-03 | 09:22:26
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Jill:

    Ja, det är alltid roligt att glädja andra och hon har behövde lite uppmuntran och eftersom vi åkte förbi så...

    Synd om det inte blir någon resa till D-J för er, men ni kanske åker även om Per är sjuk.

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Du har ju inte heller haft en speciellt bra barndom och jag har ju verkligen "känt" för dig när jag läst vad du skrivit om den...jag förstår..

    Jadu, här ska det planeras inför resan må du tro!

    Ha dé!/Kram

    2009-01-03 | 09:50:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon söta rara du! Att jag blev glad är bara förnamnet! Satt länge igår kväll o bara tittade på den vackra buketten! Den finns i Bollnäsbloggen nu också!

    Men vad härligt att läsa att ni ska åka över vattnet till våren! Hoppas tiden går fort för er nu!

    Kramen!

    2009-01-03 | 10:38:16
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: