Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Bäst att passa på...

Kategori: Allmänt

...medan maken är hemma.. Vårat kylskåp, det är 13 år och har börjat krångla lite då och då och nu har maken bestämt, att vi ska investera i ny kyl och frys.. Han har ju rätt i det han säger, att det är lika bra, att passa på när han är hemma och vi har jobbarbussen att frakta i, så vi har varit runt lite i de större affärerna och kollat lite idag. Regnet står som spön i backen så det är ju ett perfekt väder för det ändamålet. En ny spishäll skulle jag också behöva, men den som jag vill ha (en vit) är så dyr så jag tror, att vi väntar ett tag till... Såg en vit häll på ett program på tv och det var så snyggt, det blev framförallt mycket ljusare och det vill jag ha... Men som sagt var, den är dyr... Tänk, va mycket finesser det finns på vitvaror "nu för tiden", det är ju en hel djungel och jag som har så svårt att bestämma mig om det finns fler än två att välja mellan.. Velpotta, det är jag det! Nej, nu ska vi ta och åka över till dottern, det är dags att börja packa bussen full med kartonger så att det är klart i morgon när de får nyckeln, då är det bara för maken att köra upp för en liten backe och så är han framme! Äntligen! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: