Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Hurra...

Kategori: Allmänt

...för min äldsta dotter som fyller 33 år idag! Helt otroligt, va fort åren har gått och gud, så gammal jag blivit! Ja, hon fyller alltså år idag och vi ska fira henne i eftermiddag med grillning och tårta, helt enligt önskemål och vi kommer att vara här hos mig, eftersom de för tillfället bor i en lägenhet som består utav flyttkartonger.. Det är bara en vecka kvar nu, sen är det flytt som gäller och nästa måndagnatt kommer de att sova i huset för första gången...gissa, om de läntar... Just nu så skiner solen här hos mig, men det ska visst mulna på under dagen, får hoppas att det är uppehåll när vi ska grilla.. Yngsta dottern med sambo ska, om det går som de planerat komma till kvällningen och äta tillsammans med oss, men det återstår att se... Nej, nu ska jag göra mig iordning och dra iväg till affären en sväng.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Då kan jag säga att jag slår dig, min dotter fyllde 33 i april, "ler"...

    Ja nog undrar man hur folk klär sig, tydligen efter almanackan o inte det rådande vädret, så gör dom tydligen också på Island berättade min bloggkompis där. Och det är klart, dom har ju knappt sommartemperaturer där så då skulle dom nog gå klädda i långkalsonger året om...

    Ja flytten för dottern är nära nu, vi har ett par veckor kvar. Köksutrymmet blir mindre, mitt stora dilemma, var ska jag förvara allt porslin och annat som jag sällan använder, suck! Vi har ett helt skåp fyllt med Hasses tennmuggar i olika utföranden, dom lär hamna på vinden! Nåja, allt ordnar sig, det är små bekymmer trots allt.

    Imorgon ska jag angöra Falun, hälsa på dottern med familj en sväng nu när Hasse har det lite lugnare på jobbfronten.

    Kram

    2009-06-08 | 15:39:25
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Jaha, som vanligt är jag sent ute! Du får gratta henne i efterskott!

    Förstår att alla längtar till flytten!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-06-09 | 07:07:46
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, det drar ihop sig...snart flyttar både du och min dotter..

    Alltid lite krångligt, när man flyttar till mindre, det kan ju bli problem..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Jodå, jag ska gratta henne och nu du, är det bara fem dagar kvar...

    Ha dé!/Kram

    2009-06-09 | 08:20:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Ja tänk vad tiden springer, min son fyller 27 i sommar, obegripligt!

    Kram!

    2009-06-09 | 08:52:13
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Zara säger:

    tack snälla fina underbara åsa för din kommentar!

    jag blev alldeles till mig. du är helt underbar!

    tack!

    många kramar!

    2009-06-09 | 22:55:16
    Bloggadress: http://atomers.blogspot.com
  • Garbo säger:

    Hoppas ni hade en trevlig födelsedagstillställning för dottern och att ni hade uppehåll.

    Igår sken solen här med undantag för nån enstaka skur men idag bara grått grått o blött :/



    /Kram och tack för fina ord :)

    2009-06-10 | 08:22:24
  • åsa säger:

    TT:

    Ja, det är inte klokt, va fort det går, snart fyller lilla prinsessan fyra år också!

    Ha dé!/Kram



    Zara:

    Du kanske inte är medveten om det själv, men du är en underbar människa!

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    Här har himlen öppnat sig, regnet fullkomligt vräker ner..

    Ha dé!/Kram

    2009-06-10 | 09:21:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: