Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Myspys...

Kategori: Allmänt

..med lilla prinsessan.. Just nu ligger det en liten sessa och sover i morfars säng och hade hon fått bestämma, så hade hon legat där redan kvart över fem i eftermiddags eftersom morfar har så skön säng enligt henne... Vi har haft det så mysigt hon och jag, vi har bara ägnat oss åt varandra och så har vi gräddat pannkakor som är en utav hennes favoriträtter. Hon är helt otrolig den lilla damen, att somna för henne, det går på ca. 2,5 minuter efter det att vi läst saga och gosat riktigt ordentligt, då "rullar" hon bara ögonen bakåt och så sover hon! Jag har ju aldrig legat och "sövt" mina egna barn när de var små utan de fick somna ändå och det gick alltid bra, men här sover vi ju på övervåningen och jag kan förstå att det kan vara lite "läskigt" att ligga där själv och försöka somna så jag brukar ligga i min säng bredvid tills de somnar och som sagt var, med lilla prinsessan så hinner man inte känna sig trött... Hon är helt otrolig! Vi har ritat och så har vi skrivit bokstäver och namn och hon är jätteduktig den lilla, hon har ju inte fyllt fyra år ännu, men kan skriva må ni tro... Gubbar ritar hon, med ögonfransar och ögonbryn... Hon har fått bestämma vad hon ska ha för mat när hon fyller år (24/6) och till lunch ska det serveras pannkakstårta med färska bär och grädde och till middag vill hon ha köttbullar med sås och potatis.. Jordgubbstårta ska det också vara, med en ros i mitten! Rosen, den ska den som fyller år få, men man kan ju dela på den, fast då ska födelsedagsbarnet ha största biten! Hon är väldigt givmild den lilla.... Lilla prinsessan har pratat med morfar i telefon från England i kväll och hon talade om, att hon nog ska passa på att prutta under hans täcke i natt och när hon sagt det så skrattade hon så jag var tvungen att ta över telefonen.. Tänker på när lillprinsen sa bajs i bilen och hon grät så tårarna sprutade.. Nej, nu ska jag gå ut och täcka över min "plantage", det ska ju kunna bli frost i natt och det vore ju synd om allt frös.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Det blir en Pettsson och Findus tårta ser jag.

    Härligt..

    Kram Ingrid

    2009-06-03 | 21:54:16
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon från ett blåsigt o regnigt Trönö! Lika hos dig kanske!

    Jag kan riktigt se dig o prinsessan i sängen..låter såå mysigt! Snart Åsa har du dom närmare dig!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-06-04 | 07:48:15
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Ingrid:

    Ja, det blir i alla fall en "egendesignad" tårta, helt enligt önskemål..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Jodu!

    Här spöregnar det och är bara sex grader "varmt"...

    Ha dé!/Kram

    2009-06-04 | 10:55:00

Kommentera inlägget här: