Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Pannkakstårta...

Kategori: Allmänt

...ska jag göra till lilla prinsessan som fyller 4 år idag! Hurra, hurra, hurra, hurraaaaaa!!! Hon är väldigt bestämd om det där med pannkakstårtan, efter att ha sett en sådan i en tidning och hon tyckte, att den såg så god ut och så är ju pannkaka hennes absoluta favoriträtt just nu. Det ska vara färska jordgubbar, hallon och blåbär (om det finns att köpa) och så ska det vara lättvispad grädde mellan varje pannkis.. Jag ska alltså på kalas i eftermiddag och jag ska även ha med mig en rosa prinsesstårta, det har jag lovat modern... Vädret är "sådär" idag, det är lite mulet och ett par regnstänk har dimpit ner, men det är varmt och fåglarna kvittrar så jag är nöjd.. Nej, nu ska jag sätta igång, det finns att göra... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Babette och Rebecca säger:

    Vad vet DU om jag har pâverkat Rebecca eller inte?

    Jag känner inte dig.

    Vi har varit pâ Öland varje âr sen vi flyttade till Schweiz och vi har träffat Magnus varje gâng. Sâ kom inte och säg att jag har hindrat henne frân att träffa Magnus.

    Babette och Rebecca

    2009-06-24 | 11:36:37
  • Anonym säger:

    Hipp hipp Hurra för Prinsessan! Hoppas hon blir nöjd med sin födelsedag!

    Så härligt du beskriver när kungligheterna kom gåendes nedför backen till dig! Härligt!

    Imorgon far jag till Örebro på återbesök...suck!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-06-24 | 15:54:09
  • åsa säger:

    Babette och Rececka:

    Till att ta åt sig!

    Bara det, är ju ett bevis på att jag inte har så tokigt "tänk"...

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Jadu, de små kungligheterna kan vara riktigt goa mot varandra ibland och just då kände nog lillprinsen sitt ansvar som storebror.

    Hoppas det blir en bra resa till Örebro..

    Ha dé!/Kram

    2009-06-24 | 19:19:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Man får gratulera! Pannkakstårta är suveränt gott! Och dessutom med färska bär!

    2009-06-25 | 06:17:50
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Ja, det blev gott med färska bär och jag fick tag i alla tre sorterna (dyra blåbär och hallon, men va sjutton)...men, jag tror inte att sessan smakade, däremot alla vuxna...

    Ha dé!

    2009-06-25 | 11:43:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: