Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Regn...

Kategori: Allmänt

..regn... Mmmm...det regnar här hos mig och det är inte ens tio plusgrader och det är snart mitten på juni... Det ska ju inte bli speciellt mycket bättre väder resten av veckan heller och det är ju synd eftersom det är skolavslutning här på fredag.. Grannen har köpt en pool som de satte ihop igår och som de ska fylla med vatten idag och det tar nog sin tid, det är många kubik som ska i.. Det var en rejäl pool och det behövs, de har ju två pojkar själva och så brukar det vara massor med kompisar till dem här varje dag så nu kommer det väl att vara rena "playan" här i sommar antar jag. Det är synd, att vi har så pass sluttande tomt att det är dåligt med ställen där man kan ha en pool, får hoppas, att dottern kan få plats med en på deras tomt, i så fall får vi väl vara med och "sponsra"... Vi hade en jättebra "fylleridag" för dottern i alla fall och det var uppehåll nästan hela kvällen! God mat och god tårta, gott sällskap, kan man ha det bättre? I dag ska jag och min granne Carina åka till Gävle och Valbo, vi ska till IKEA och titta lite, jag ska se, om det finns barnmöbler (bord och två stolar) som lilla prinsessan ska få i present från morfar och mormor nu när hon fyller fyra i slutet på juni.. Nu är det bara fyra dagar kvar till flytten! Nej, dags att göra sig iordning kanske.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Åsa,jag har bestämt mig för att vila min blogg men jag kan höra utav mig ändå till dig/Ha dé och stor Kram!

    2009-06-11 | 14:42:26
  • åsa säger:

    Garbo:

    Kommer att sakna dig, enormt!

    Ha dé!/Kram

    2009-06-11 | 16:55:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: