Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sitter och googlar...

Kategori: Allmänt

...på Innsbruck i Österrike... Ja, det är ju så här, att min make, han är inte som alla andra 60-åringar (tror jag).. Han vill åka till Innsbruck och hoppa bungyjump från Europas näst högsta bro! Bron, den heter Europabron och är 192 meter hög! Han har hoppat två gånger förut, det var när han var i Australien och jobbade, då fick han för sig att han skulle åka till Nya Zeeland och hoppa och det gjorde han! Har för mig att det "bara" var 85-90 meter högt den gången och nu så vill han alltså hoppa från 192 meter!! Just det här, det är en dröm som han haft länge och jag har sagt till honom att, om man har en dröm och man kan förverkliga den, ja då ska man göra det, (men se för f-n till att ha en bra livförsäkring först...) Jag har ingenting emot att följa med till Österrike, vi har varit där förut och det är ju bara så underbart vackert! Nu vet jag ju inte när resan kan tänkas bli av, huvudsaken är ju att det blir bestämt, att han SKA hoppa.... Men som sagt...har man en dröm så... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Woow, vad häftig gubbe du verkar ha!! Vad kul att göra det man vill.

    Jag har varit i dina trakter här i dagarna, vi var i Sundborn och kollade in Carl Larsson-gården.

    Hoppas ditt huvud inte kokar bort i denna värme, det var lite trist att åka hem idag.

    Kramar!

    2009-06-27 | 19:56:14
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    II:

    Jodu, han är lite "annorlunda" och inte nog med det..han blev lite sur över att det inte var vatten under så att han kunde få doppa huvudet när han kommer ner!!

    Ja, ja...

    Så ni har varit i Sundborn ni, det har jag också varit, men jag gick inte ur bilen...

    Ha dé!/Kram

    2009-06-27 | 22:49:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Alltså..hoppas din make förstår vilken pärla till fru han har! Så förstående inför hans halsbrytande sysselsättning! Urk!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-06-29 | 08:55:52
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Linda - det handlar om helheten! säger:

    Hej!

    jag är en helt vanlig tjej som skriver om min enkla vardag, mode o lite om det lilla extra.



    i min blogg kan du följa mig, den riktiga linda, genom mitt liv som före detta långtidsjukskriven,

    o till mitt liv som det ser ut idag.



    Jag vill att du tar dig en titt i min blogg, o även att du följer mig via bloglovin.

    jag följer så klart även dig.

    Jag tycker nämnligen att det är dags för oss små bloggare att ta oss uppåt,

    att vi får synas och höras. Det är minsann vår tur att glänsa och vår tur att bli hörda, inte sant!?



    Tillsammans kan vi ta oss uppåt, o

    samtidigt ta ner dem alla provocerande bloggare som ljuger, är ytliga, bedrar och spelar ett spel.



    summan av alltsammans: titta in hos mig, följ mig via bloglovin, vi ska nå toppen tillsammans!

    2009-06-29 | 11:36:26
    Bloggadress: http://lindapyykkonen.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Han brukar säga, att jag är den mest toleranta människa han någonsin träffat...vad han nu menar med det...

    Ha dé!/Kram



    Linda:

    Tack för ditt besök på min blogg..

    Men, jag har ingen som helst lust att ta mig uppåt, synas och glänsa.

    Jag är så nöjd med det jag har och är förstås jätteglad om någon vill läsa det jag skriver och kanske lämnar en kommentar, det är jag nöjd med..

    Ha dé!

    2009-06-29 | 13:36:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Vilken dröm han har! Bland allt i hela världen vore det det sista jag skulle önska, höjdrädd som jag är! Faktiskt undrar jag om jag har någon dröm? Hmmm tål att funderas på! Men vilken kul grej! Jag har bara varit i Österrike en snabbis, åkte med förra jobbet dit på julbord! Till hotellet i Bad-Gastein! Nja, det blev lite mer än julbord, vi var borta två nätter, en kul grej!

    2009-07-02 | 11:35:16
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Häftigt, att åka ända till Österrike för att äta julbord!

    Ja, min make, han har sina ideér..

    Ha dÉ!/Kram

    2009-07-03 | 12:47:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: