Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Varmt...

Kategori: Allmänt

...var det igår... Ja, det var varmt i Eskilstuna, men det var det väl i hela Sverige antar jag... Vi hade en perfekt dag tillsammans och jag lovar...de små kungligheterna är nog trötta idag.. Lilla prinsessan hon somnade i bilen och sov mellan Eskilstuna och Västerås (ca. 4,5 mil) sen var hon vaken hela tiden och lillprinsen, han är för nyfiken för att sova överhuvudtaget, skulle han slå ihop sina blå så kan han ju missa någonting! Vi lämnade av maken på flygplatsen i Västerås och sedan åkte vi till Gävle och lämnade av yngsta dottern där så det blev en liten omväg hem till Falun och vi var inte hemma förrän vid halvelvatiden så i morse var det nog svårt att få upp prinsessan kan jag tänka mig... På slutet, när vi hade ett par mil kvar till Falun, ja då var prinsessan så trött så hon orkade inte med sig själv utan grät för ingenting...lillprinsen sa.."bajs" och skrattade så han tjöt och hon grät så tårarna sprutade bara för att han hade sagt ett "fult" ord.... Dagen igår var lyckad, vädret var jättefint (liiite för varmt för min smak), alla var där förutom min äldsta dotter och en make till brorsdotter (?)...kan man krångla till det lite mer kanske... Lilla prinsessan, hon kan konsten att vara tyst hon...jag tror att hon sa fyra ord så att de andra hörde under hela dagen, men förra året sa hon inte ett knyst så det går ju framåt.... Lillprinsen däremot, han gillar ju att prata och han är inte det minsta blyg och han lät alla närvarande få veta, att han minsann var sjuk förra året och egentligen så tyckte nog han att de skulle vara väldigt tacksamma, att han var med i år! Ja, det var en bra dag! Ute här hos mig var det +19,7 grader i skuggan innan klockan var åtta så det blir nog väldigt varmt idag också... Nu ska jag vänja mig vid att vara ensam hemma igen, det är ju så, att när jag lagom vant mig vid att maken är hemma, så ska han iväg.... Nu kommer han ju hem helgen före midsommar, så det blir inte så lång tid borta denna gång. Nej, nu ska jag hänga ut lite lakan på tork, det blåser lite och solen skiner så det lär väl inte ta så lång stund innan tvätten är torr.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Caroline (: säger:

    hej fin blogg!!

    ska vifölja varandra på bloglovin?

    ha en bra dag..

    kram

    2009-06-01 | 09:41:47
    Bloggadress: http://babymamadrama.blogg.se/
  • TT säger:

    Haha, så var min son med, gud nåde om han somnade och missade något.

    Jag ser situationen i bilen framför mej, den lilla gråtande prinsessan och pladderbrorsan!

    Ha en bra dag i solen, här på kontoret är det svalt och skönt men jag skulle hellre vilja vara ute i värmen!

    2009-06-01 | 10:26:50
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hemma hänger tvätten o torkar,det luktar så gott!

    Sköljmedel o friska vindar.



    Nu e jag på jobbet och blir här till imorgon f.m då ska det visst regna säger dom...vi får väl se?



    Njut av dagen/Kram

    2009-06-01 | 14:30:31
  • Ingrid säger:

    Nu har jag läst ikapp. Här har det hänt en hel del sen sist jag var och tittade till dig. Kalas m.m.

    Jag Har haft fullt upp.

    Kram Ingrid

    2009-06-01 | 22:58:14
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Helgen var ju bara bra och att lillprinsen kan snacka, det ska gudarna veta, det är risk för skavsår i öronen...

    Ha dé!/Kram

    2009-06-02 | 13:32:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: