Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Har man för lite att göra...

Kategori: Allmänt

...om man retar upp sig för skitsaker...? Har kommit på mig själv med att reta upp mig på som sagt skitsaker, saker som egentligen inte alls har någon betydelse utan bara tar energi från mig... Har jag blivit en "grinkärring"...ja, kanske det.. Kom på, att jag retar upp mig på folk som i sin egen blogg skriver att det är oförskämt att inte svara på kommentarer och så svarar vederbörande bara på vissa kommentarer själv... Jag tycker ju att det är roligt med kommentarer och försöker i största möjliga mån att svara också, jag ger inte mycket för sådana "kommentarer" som tex. "rösta på min blogg", det är för mig... Ja, man kanske har blivit en "grinkärring" eller så görs det skillnad på "folk " och "folk".. I dag är det onsdag och ute är det mulet och faktiskt varmgrader så nu är det blaskigt och kommer väl att vara det ett bra tag eftersom vi har så mycket snö! Det tar ju ett tag innan all snö har tinat bort... Undrar, hur det har gått för dottern, hon skulle på utvecklingssamtal för lillprinsen nu på morgonen och jag hoppas ju att hon talar om hur vi uppfattar lillprinsens dagar på skola/fritids. Vet, att det finns de som tycker att det är fel att han ska vara hos mig på eftermiddagarna i stället för fritids, men det har vi diskuterat han och jag och är det så, att han vill vara på fritids ibland så får han givetvis vara det, men just nu så är nog det bästa att han får känna trygghet, vilket han inte gör på fritids. Nästa vecka ska vi börja med att han hämtas utav mig, den här veckan är ju dottern fortfarande sjukskriven och är hemma på eftermiddagarna. Nej, det här duger inte...nu lär jag göra lite nytta! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Kerstin säger:

    Tack för Din kommentar:))

    Roligt med alla som tittar in=D

    Hamnar ibland själv långt bort i bloggvärlden, hittar nästan inte tillbaka.

    Ha det gott!

    2009-03-04 | 11:13:32
    Bloggadress: http://kailiyinyang.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej tant Raffa! Inte fasen är du nån grinkärring!

    Håller med om att man blir glad för kommentarer och även jag försöker svara tillbaka...men såna som bara är ute efter att komma med på nån lista dom glömmer jag! Sen bloggar jag ofta för min egen skull, inte för kommentarerna...

    Håller tummarna för lillprinsen!

    Nu sitter jag o dricker kontrast, som tur är smakar den inget!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-03-04 | 11:20:02
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Elin säger:

    Jag tycker iaf att du tänker helt rätt att han ska få känna sig trygg! Med en klippa att lita på och luta sig mot så kommer man långt om inte längre...

    2009-03-04 | 19:30:52
    Bloggadress: http://elinobriams.blogg.se/
  • Maria säger:

    Helt riktigt! Lillprinsen måste få känna sej trygg. Och eftersom du och han diskuterat detta så är det väl bra att han får som han vill när det går att ordna det så? Vet ju hur jobbigt det är när barnen far illa. Fick själv byta skola till min äldsta dotter när hon gick i fyran pga två killar från en annan kultur som det inte gick att få bukt med. Föräldrarna till dessa barn hade ingen som helst förståelse till det vi sa att det var fel när killarna hoppade på och slog min dotter eller hotade henne på annat sätt. Mycket flat rektor på den skolan, jag tycker att pojkarna skulle ha fått flytta på sej istället. Sen när det var dags för valet till sjuan (vilka man ville gå tillsammans med) så drev jag igenom hos rektorn i hennes nya skola att om barnen ska få välja vilka tre de vill fortsätta gå tillsammans med så borde min dotter i rimlighetens namn få välja bort dessa två plågoandar. Naturligtvis är ju det helt fel att välja bort andra barn (tycker att det är annan form av mobbing) men jag såg ingen annan råd! Den "nya" rektorn blev nog så överumplad av min ilska att han gick med på mitt krav! Brukar aldrig vara arg, men när det gäller barnen så... grrr! Så, Åsa, skit i dem som tycker att det är fel att lillprinsen är hos dej, ni vet själva vad som är bäst! Bamsekramen till er alla!

    2009-03-04 | 20:34:54
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Det jag menade med kommentarer , det var att man kan ju inte skriva i sin blogg och i princip "fördöma" de som inte svarar på kommentarer och så gör man det inte själv...

    För mig är det väldigt ologiskt.

    Lillprinsen, han ska vara trygg, om han inte känner trygghet på fritids så är det ju bättre för honom att tillbringa eftermiddagarna med mormor, jag tror ju inte att det är negativt, mina barn var aldrig på fritids och för dem har det då gått bra i livet, inga trauman....(vad jag vet om i alla fall)...

    Nu får vi se, hur allt utvecklar sig...

    Ha dé!/Kram

    2009-03-05 | 09:20:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Pialotta säger:



    Tant Raffa.. härligt och fiffigt nicknamn du har:-)

    Gillar kommentarer, men de där som bara lägger in en länk för att man ska gynna deras blogg.. reklam mm, de där ratar jag. Annars tycker jag man gör som man själv vill med sina kommentarr.. svara naturligtvis om det är så någon undrar.. det är god blogganda.. det mesta fungerar trots allt i detta maskineri:-)

    Ha de gott/Pialotta

    2009-03-05 | 10:01:48
    Bloggadress: http://kafferasten.blogg.se/
  • Mai säger:

    Kan man ha det bättre än att få vara hos mormor?

    Knappast.

    2009-03-05 | 14:03:00
  • vildhunden säger:

    Hej!

    Nyfiken ramlade jag in från Annaa Ms blogg :)

    Ha det gott!

    2009-03-05 | 15:42:06
    Bloggadress: http://vildhunden.wordpress.com
  • åsa säger:

    Pialotta:

    Fråga tant raffa brukade jag säga till mina döttrar i tonåren och då syftade jag på mig....(på skoj alltså..)

    Det var äldsta dottern som tyckte att jag skulle kalla min blogg för det och nu så är jag van..

    Alla gör ju som de vill såklart, vill man inte svara på kommentarer, ja då låter man bli, men de som gnäller över att folk inte svarar och så gör de inte det själva, för mig rimmar det dåligt.

    Ha dé!



    Mai:

    Jag antar att det är du min lilla syster...

    Ja, tänk om man fått vara hos mormor efter skolan när man var liten...

    Ha dé!/Kram



    Vildhunden:

    Du är så välkommen så..

    Ha dé!





    2009-03-05 | 16:51:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Man är inte grinig för att man har åsikter! Jag gillar INTE dom som kommenterar så att jag förstår att dom inte läst ett ord av vad jag skrivit. Vad är meningen med det, då kan det lika gärna vara...

    Jag månar om att lära känna de jag väljer att umgås med såhär på nätet, och därför springer jag inte runt varje dag till alla, jag vill i lugn och ro ha tid att läsa vad den andra skrivit. Det är jätteviktigt för mig, och jag bryr mig inte ett dugg om hur många läsare jag har. Men det kanske är en åldersfråga, de yngre bloggarna kanske har ett annat självbekräftelsebehov. Annars tycker jag att just det är så skoj att man träffar tjejer i alla åldrar, jag följer bloggar som ungdomar skriver, en del är i min egen ålder, o några är betydligt äldre. Just sammansättningen gör det så intressant!

    Klart jag håller tummarna för ett eventuellt husköp!

    Kramen o trevlig helg!

    2009-03-06 | 19:13:33
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Puss på dig!

    Ha dé!/Kram

    2009-03-06 | 23:19:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: