Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Lillprinsen....

Kategori: Allmänt

...sitter och tittar på film.. Ja, vi kom överens om att det är "skitväder"...eftersom man bara får titta på film om det är just skitväder. Han sa, när vi kom hem hit till mig efter att jag hämtat honom vid skolan att...visst är väl du trött på all snö mormor? Visst är det väl ett riktigt skitväder?! Jag kunde ju inte annat än hålla med honom, det är flera minusgrader och det har snöat och snöat, men just nu så har det faktiskt slutat... Klart som korvspad att han fick titta på en film! Vi har fikat och pratat om "fritids", ja, man får vara ganska varsam och ha lite "fingertoppskänsla" för det är inte så lätt att vara liten och känna sig otrygg, vilket är det han gör på "fritids" och man måste låta honom prata i hans "takt", det kommer lite då och då så det gäller att ha tålamod och inte fråga så mycket. Är man en liten individ som behöver struktur för att må bra, ja då är inte "fritids" det rätta stället precis... Men, det finns inget som säger, att han om ett tag tycker att "fritids, är det absolut bästa stället att vara på, ja då får han så klart vara där efter skolan. Jag tror ju, eller jag är säker på, att om han får känna tryggheten nu så kommer det att bli jättebra i slutändan. Lilla prinsessan, hon tycker att det är jätteroligt att vara på dagis, men när hon blir sex år och ska börja på "fritids", ja då kanske hon också tycker att det är otäckt och då hoppas jag att det kan lösa sig, men den dagen, den sorgen. De ska veta, att mormor och morfar finns här...alltid! Nej, nu ska jag göra lillprinsen sällskap, har ju sett filmen (Bernard & Bianca i Australien) ett antal gånger redan, men jag kan ju ta tillfället i akt och "snusa" lite på prinsen... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    "Snusa på lillprinsen" - så underbart det låter! Lika som morfar...kärlek! Härliga barnbarn du har!

    Hoppas du har sandat nu, förr fick söderhamnarna också hämta sand har jag hört men inte nu...hm!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-03-11 | 21:58:14
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Det finns ingenting som luktar så gott som mina små kungligheter!

    Tänk, att få "snusa" nå´n av dem i nacken...

    Mmmmm..såååå mysigt!!!

    Lilla prinsessan, hon älskar sin morfar, ja, det är ju ömsesidigt..förstås...

    Än så länge så får vi hämta sand "gratis"..ja, vi skattar ju för den..men det låter ju bättre om man säger att vi får den "gratis"...

    Ha dé!/Kram

    2009-03-11 | 23:04:29
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Han e bra smart lillprinsen,klart som tusan det är skitväder hahaha!



    Ja man minns dom dagarna man låg i soffan o slumrade till tecknat ;)



    Tror ni gör helrätt vad gäller fritidstänket.



    /Kram

    2009-03-12 | 09:07:47
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Ja, det kan ju vara "skitväder" även om solen skiner...eller?

    Ang. fritids så ska vi gå på "magkänslan" har vi bestämt dottern och jag.

    Ha dé!/Kram

    2009-03-12 | 10:54:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Min son var inte heller så där jätteförtjust i fritids först, han kom ju från dagmammemiljö, men med tiden smälte han väl in.

    Det är bara bra att lillprinsen får mysa med mormor tycker jag!

    Kram!

    2009-03-12 | 10:54:16
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Maria säger:

    Hej :-)



    Tack för dina varma rader, vi har det jobbigt med alla sjukdomar och jag hoppas att det snart läker ut. Vet inte vart jag tar vägen annars, jag är helt slut..



    Hur gammal är lill prinsen ? Jag hoppas att han snart kommer att känna sig trygg och hemma på fritids :-)

    Vår Amanda börjar i skolan i höst och jag hoppas att det ska bli bra..



    Ha en fin kväll !

    Kram

    2009-03-12 | 14:38:55
    Bloggadress: http://www.forsnetblogg.se/Maria
  • åsa säger:

    TT:

    Det är ju inte alla barn som passar in i den kommunala verksamheten och jag tror ju att lillprinsen tillhör den kategorin.

    Vi har det så mysigt han och jag..

    Ha dé!/Kram



    Maria:

    Ja, ni har verkligen haft det jobbigt med mycket sjukdomar sista tiden och det gör en ju helt urlakad till slut.

    Lillprinsen är sex år och går i förskoleklass och där trivs han, det är bara fritids som inte är nå´t vidare.

    Ha dé!/Kram

    2009-03-13 | 09:27:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: